• Fetele au competențe de gândire creativă mai ridicate cu 2,1 puncte decât băieții.
  • Rezultatele arată că 85% dintre elevii români declară că doresc să ştie cum funcţionează lucrurile.
  • În România, statutul socioeconomic s-a dovedit a fi un predictor important al performanţei elevilor.

Copiii de azi sunt cei ce vor schimba lumea și imaginația e baza pe care o vor construi. Dar ce faci când creativitatea scade? Asta rezultă din ultimul raport PISA ce analizează date strânse în 2022: 58% din elevii români ating pragul 3, considerat baza gândirii creative, în timp ce 14% sunt la nivelurile 5 și 6, considerate de top, unde își îmbunătățesc ideile. Același raport îți spune că fetele au competențe de gândire creativă mai ridicate cu 2,1 puncte decât băieții.

Rezultatele arată că 85% dintre elevii români declară că doresc să ştie cum funcţionează lucrurile, 76% doresc să înţeleagă de ce oamenii se comportă aşa cum se comportă, iar 62% îşi duc sarcinile la bun sfârşit, chiar şi atunci când acestea devin mai dificile decât credeau iniţial. Asemenea situaţiei din celelalte ţări/ economii participante, în România fetele au dovedit competenţe de gândire creativă mai ridicate comparativ cu băieţii, rezultatele acestora fiind mai mari cu 2,1 puncte. Totodată, în România, statutul socioeconomic s-a dovedit a fi un predictor important al performanţei elevilor, diferenţa între elevii dezavantajaţi şi ceilalţi fiind de 15,1 puncte.

„Mereu a fost o diferență între fete și băieți legată de creativitate pentru că energia feminină mereu a fost focusată pe partea asta de frumos, pe partea de haine, de îmbrăcăminte, dedicată în mai multe direcții. Băiatul e mai mult vânător, așa că direcția lui e spre a face. Implică o strategie și ceva mult mai clar”, a explicat Anca Bângă, psiholog, la Aleph News.

Recomandări

CE DEVINE LUMEA?
PLANUL ARMATEI GERMANE
ROMÂNII SE TEM DE EȘEC
GATA DE RĂZBOI?
A ATINS O COARDĂ SENSIBILĂ
MANDAT DE ARESTARE

Citește și