Profesorii și-au pierdut motivația față de profesie: „Erau la un pas de a ceda pentru că nu se considerau capabili”

Se face aproape un an de când școala s-a mutat în online. Și primii afectați sunt elevii. Însă nici profesorilor nu le este bine. Potrivit unui studiu, 10% dintre profesori și-au pierdut motivația față de profesie. Dar sunt și cazuri fericite. Este și cazul lui Marcel Bartic, profesor de istorie în București.

Marcel Bartic, profesor: „Învățământul online ne-a scos din zona de confort și ne-a pus în situația de a găsi alte soluții prin care să interacționăm cu elevii noștrii. În perioada în care am trecut în online mi s-a părut că este contextul cel mai potrivit în care să îmi validez anumite tehnici, anumite strategii de predare.”


O parte dintre profesori au devenit anxioși și temători. Acest lucru l-a observat și Ionela Neagoe, directorul liceului Gheorghe Lazăr din București.

Ionela Neagoe, director liceu Lazăr: „Am avut și profesori care erau la un pas de a ceda pentru că nu se considerau capabili să facă față acestei schimbări.”

Faptul că unii profesori nu au putut ține pasul nu e de condamnat, spune Keren Rosner, psiholog. Asta pentru că pe umerii cadrelor didactice a apărut o responsabilitate extraordinar de mare.

Keren Rosner, psiholog: „Unii profesori aveau obișnuința să lucreze pe internet, era ceva integrat în viața lor, dar pentru că foarte mulți nu au fost familiarizați cu această metodă. Vorbim de stres de adaptare la început pe parcurs a apărut strestul datorat efortului și a performanței sub nivelul așteptărilor.”

Îți reamintesc că au existat și cazuri în care profesorii au refuzat să predea în online. Iar acest lucru i-a afectat enorm pe elevi.

Exit mobile version