- Potrivit ministerului, peste 164.600 de elevi din numărul celor înscrişi în clasa a VIII-a la începutul anului şcolar curent, adică 176.266 de elevi, au fost prezenţi la probă.
- Au fost eliminaţi 6 elevi ca urmare a unor tentative de fraudă.
- Simularea Evaluării Naţionale continuă marţi cu proba scrisă la Matematică şi se încheie miercuri cu proba scrisă la Limba şi literatura maternă.
Rata de prezenţă la prima probă de la simularea Evaluării Naţionale, cea la Limba şi literatura română, desfăşurată luni, a fost de 94%, a anunţat Ministerul Educaţiei.
Potrivit ministerului, peste 164.600 de elevi din numărul celor înscrişi în clasa a VIII-a la începutul anului şcolar curent, adică 176.266 de elevi, au fost prezenţi la probă. De asemenea, au fost eliminaţi 6 elevi ca urmare a unor tentative de fraudă.
„Platforma destinată evaluării digitalizate a funcţionat în parametri optimi pe toată durata derulării procesului de încărcare a lucrărilor, cu excepţia unui scurt interval de timp (aproximativ 20 de minute), însă fără a se înregistra blocaje”, a transmis Ministerul Educaţiei.
Simularea Evaluării Naţionale continuă marţi cu proba scrisă la Matematică şi se încheie miercuri cu proba scrisă la Limba şi literatura maternă.
Subiectele sunt elaborate pe baza conţinuturilor/competenţelor asociate acestora, conform programelor pentru simulare, aprobate de Ministerul Educaţiei. Subiectele şi baremele se publică în fiecare zi de examen, la ora 15:00.
Rezultatele vor fi comunicate individual în data de 23 februarie şi vor fi analizate la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ prin discuţii cu elevii, şedinţe cu părinţii, precum şi la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării unor măsuri adecvate fiecărei situaţii în parte, scopul fiind îmbunătăţirea performanţelor şcolare.
Notele obţinute nu se trec în catalog. Prin excepţie, la solicitarea scrisă a elevului/a părintelui, acestea pot fi trecute în catalog.
Ministerul Educaţiei a anunţat că lucrările elevilor de clasa a VIII-a, care vor susţine simularea evaluării naţionale 2024, vor fi evaluate digitalizat.
Potrivit reprezentanţilor ministerului, decizia de a generaliza evaluarea digitalizată este fundamentată pe beneficiile confirmate odată cu pilotarea, printre care: anularea costurilor pentru transportul lucrărilor dintr-un judeţ în altul; eliminarea birocraţiei, reducerea timpului de lucru destinat evaluării, transmiterea, în mod automat şi aleatoriu, către alţi doi evaluatori, a lucrărilor pentru care diferenţa dintre notele acordate de cei doi evaluatori iniţiali este mai mare de un punct, scăderea riscului erorii umane în privinţa calculului notei finale.
Citește și