• Profesorii din România au găsit mai multe obstacole care îi împiedică sa facă performanță cu elevii.
  • Printre aceste piedici se numără și programa încărcată sau neadaptată și insuficiența dotărilor din școlile din țară.
  • 96% dintre profesorii chestionați printr-un sondaj realizat de World Vision România, spun că își doresc să fie consultați privind deciziile luate în educație.

Doru Grădinaru, profesor de istorie, despre problemele din sistem:

„Aspectele birocratice sunt o problemă. În loc să lucrăm cu elevii, suntem nevoiți să facem hârtii. De exemplu, pe lângă faptul că trebuie să corectăm lucrările de bac, ceea ce este este firesc, trebuie acum să scanăm lucrările. Durează foarte mult să le încărcăm pe platformă. Trebuie să corelăm fiecare lucrare cu CNP-ul elevului respectiv.”

„Zilele astea au fost cozi interminabile la poliție pentru a lua cazier și certificat de integritate. Ne-au și întrebat de la poliție ce este cu fluxul acesta de profesori. Toți angajații din sistem au fost nevoiți să meargă la poliție să-și ia aceste documente. Se putea foarte bine să fie ceva centralizat, să fie trimisă informația direct către unitățile de învățământ.”

„Pe lângă aspectele birocratice, nu se ține cont de dorințele profesorilor și de problemele reale care sunt în învățământ. Se ține foarte mult seama de dorințele părinților. Personal, mi s-a întâmplat să vină părintele la școală să-mi spună: da, eu sunt părintele. Le spuneam: vedeți, copilul dumneavoastră are un anumit număr de absențe. Ei răspundeau: Păi ce, altă treabă nu aveți decât să numărați absențe. Fix asta-i treaba mea. Lăsați-i în grija noastră, să vi-i scoatem. Părinții tind să se implice ori foarte mult, ori nu dăm de ei.”

Recomandări

SUEDIA ÎNTĂREȘTE SECURITATEA
PREMIERĂ MONDIALĂ ÎN CHINA
A.I. NEWS
ULTIMATUM PENTRU HAMAS
CÂT INVESTESC PARTIDELE ÎN PROPAGANDĂ
UNDE MERGE REGELE CHARLES

„Elevii se implică iarăși foarte mult. Au început cu aceste consilii școlare să formeze un fel de sindicate împotriva profesorilor. În loc să conlucrăm, am ajuns să avem așa un război între profesori și părinți, un război între profesori și elevi, când eu niciodată n-am înțeles această mentalitate.”

„Noi am ieșit în stradă anul trecut pentru mărirea salariilor. Nu asta este cea mai mare problemă în învățământ. Noi am ieșit pentru mărirea salariilor pentru că așa a fost conjunctura. A expirat contractul colectiv de muncă, dar probleme sunt foarte mari și foarte multe.”

„O altă situație este prezența unui număr mare de elevi cu CES în învățământul de masă și noi, profesorii, nu avem o pregătire în acest sens. Nu avem ajutoare în acest sens. Nu putem să ne ținem orele pentru că nu există școli speciale suficiente și oameni specializați pentru așa ceva.”

„Nu avem tehnică în clasă. Mie mi se cere să fac lecții cât mai spectaculoase folosind calculatorul, folosind video-proiectorul, care în majoritatea claselor nu sunt funcționale. Învățământul actualmente este bulversat de schimbări legislative, de schimbare a legii educației, care nu are norme metodologice. Tot ce ține de învățământ, din păcate, în momentul de față nu este performant. Noi nu putem să obținem performanță în adevăratul sens al cuvântului în condițiile astea. O problemă foarte importantă pe care am am remarcat-o în s-a discutat recent despre faptul că suntem pe ultimul loc în Europa la testele PISA.”

„Nici măcar asta nu este cea mai mare problemă. Se aduce în discuție faptul că avem elevi olimpici. Perfect adevărat. Cea mai mare problemă este că o majoritate covârșitoare de elevi și absolvenți de învățământ din România au un nivel extrem, extrem de scăzut. Asta este, de fapt, problema. Partea medie din învățământ nu mai există. Rezultate de la bacalaureat și la alte examene sunt ori rezultate foarte bune, ori majoritate are rezultate foarte, foarte slabe.”

Citește și: