• UNESCO trage un semnal de alarmă și recomandă o limită de vârstă pentru utilizarea A.I. în școli. Asta, pentru că instituțiile nu sunt pregătite să gestioneze problemele etice în unitățile de învățământ.
  • Profesorii vor integra inteligența artificială în disciplinele noi sau opționale la nivel de liceu, conform unui proiect de strategie națională pentru inteligența artificială.
  • Ștefan Apăteanu, antreprenor în educație: „ Reticența pe care unii profesori o manifestă vine dintr-o necunoaștere. Sunt convins că pe măsură ce descoperă că aceste instrumente, de fapt, le ușurează munca, le vor accepta.”

UNESCO trage un semnal de alarmă și recomandă o limită de vârstă pentru utilizarea A.I. în școli. Asta, pentru că instituțiile nu sunt pregătite să gestioneze problemele etice în unitățile de învățământ. Așadar, UNESCO urmează să publice joi un ghid în acest sens.

„Inteligența artificială este un instrument care poate fi folosit pentru a face bine sau nu. În educație, rolul inteligenței artificiale este să ajute profesorii să devină facilitatori și să ofere elevilor acces la instrumente de predare învățare și testare care croiesc pentru fiecare elev un parcurs care să i se potrivească foarte bine”, spune Ștefan Apăteanu, antreprenor în educație.

Recomandări

FOȘTII ȘEFI SRI AJUNG SUB CONTROL JUDICIAR
UN ROMÂN E ARESTAT DE TRĂDARE
ORBAN ÎL APĂRĂ PE NETANYAHU
CE TREND ÎNCERCI AZI? QUIET VACATIONING
MAI EȘTI TARE, BUGETARE?
SZIJJARTO ÎI APĂRĂ PE RUȘI

UNESCO a cerut chiar și interzicerea GenAI, în cazul în care ar priva elevii de oportunități de dezvoltare a abilităților cognitive și sociale prin observații ale lumii reale, practici empirice precum experimente, discuții cu alți oameni și raționament logic independent.

„La nivel European, se încearcă o reglementare, pentru că este un domeniu nereglementat. Reticența pe care unii profesori o manifestă vine dintr-o necunoaștere. Sunt convins că pe măsură ce descoperă că aceste instrumente, de fapt, le ușurează munca, le vor accepta”, a mai adăugat Ștefan Apăteanu.

Ce ar schimba elevii la nivel educațional

Jessica Petri, studentă la Universitatea Babeș-Bolyai, spune că ar face „modificări la programa educațională și introduce materii care despre care consider că sunt importante”.

”Aș promova școlile profesionale mai mult și aș introduce mai multe programe care să aducă beneficii elevului și să îl ajute să se dezvolte armonios.”

Profesorii vor integra inteligența artificială în disciplinele noi sau opționale la nivel de liceu, conform unui proiect de strategie națională pentru inteligența artificială. Documentul urmează să fie adoptat la nivel de Guvern până la sfârșitul anului 2023, spune Bogdan Ivan, ministrul Cercetării.

Citește și: