- Elevii ar urma să fie duși într-o sală special alocată acestui proces, la decizia profesorului, în timpul orei pe care au deranjat-o.
- Activitățile pe care le-ar avea de făcut sunt stabilite de profesorul sau de cadrul didactic auxiliar sub supravegherea căruia ajunge elevul.
- La Statutul elevului, principalele reglementări sau modificări vizează menţinerea interdicţiei în privinţa folosirii, de către elevi, a telefoanelor mobile ori a altor echipamente de comunicaţii electronice, în timpul orelor de curs, cu excepţia utilizării acestora în scop educativ, cu acordul cadrului didactic.
Ministerul Educației a pus miercuri în dezbatere publică pe site-ul oficial crearea unei săli din unitatea de învățământ stabilită pentru desfășurarea, de regulă, a unor activități de tipul: lectură suplimentară, completarea de fișe de lucru, unde profesorii pot sta cu elevii care deranjează orele. Acolo vor citi sau completa fișe de lucru. Motivul? Profesorii îi sancționează pe elevii gălăgioși cu o absență.
Elevii ar urma să fie duși într-o sală special alocată acestui proces, la decizia profesorului, în timpul orei pe care au deranjat-o.
Activitățile pe care le-ar avea de făcut sunt stabilite de profesorul sau de cadrul didactic auxiliar sub supravegherea căruia ajunge elevul, conform prevederii din Statutul Elevului 2024, aflat în stadiul de proiect.
La Statutul elevului, principalele reglementări sau modificări vizează menţinerea interdicţiei în privinţa folosirii, de către elevi, a telefoanelor mobile ori a altor echipamente de comunicaţii electronice, în timpul orelor de curs, cu excepţia utilizării acestora în scop educativ, cu acordul cadrului didactic.
„Modelul e importat din alte țări, doar că acolo există infrastructură umană pentru ca sistemul să funcționeze. În alte țări, acest timp de izolare, de liniștire pentru că acei copii sunt neînțelegători sau agresivi din motive foarte variate, are un profesor. Este greu de înțeles acum dacă bibliotecara sau secretara o să fie în stare să aibă grijă de copii sau dacă sunt calificate să preia un copil care este agitat și să folosească contextul în care este izolat de restul clasei astfel încât el să aibă rol educativ”, a explicat Daniela Vișoianu, expert în educație, la Aleph News.