Școala online, eșecul educației românești. Doar 10% dintre tineri participă la cursurile virtuale

  • România este una dintre țările UE unde a scăzut participarea la cursurile online în 2021, potrivit Eurostat.
  • Doar 10% dintre tinerii din România de peste 16 ani au declarat că participă la orele din mediul virtual.
  • La polul opus, Irlanda a avut cea mai mare pondere de participare la această formă de învățare.

România este una dintre țările UE unde a scăzut participarea la cursurile online, în 2021, potrivit Eurostat. Doar 10% dintre tinerii din România de peste 16 ani au declarat că participă la orele din mediul virtual.

La polul opus, Irlanda a avut cea mai mare pondere. Eurostat notează că 46% din persoanele cu vârsta cuprinsă între 16 și 74 de ani au făcut un curs online sau au utilizat materiale de învățare online. Finlanda și Suedia au înregistrat ambele o pondere de 45%, urmate de Țările de Jos cu 44%. O situație similară cu a României se regăsește în Bulgaria (12%).

Sărăcia care deconectează educația

În România mediului rural, un sfert dintre gospodorii nu au acces la internet. Acest lucru împreună cu gradul mare al analfabetismului funcțional, sunt factori ai eșecului acestui mod de educație.

Situația din Europa

În UE, tinerii cu vârste cuprinse între 16 și 24 de ani au apelat mai mult la învățarea online decât media populației adulte. Potrivit Eurostat, în 2021, 39% dintre tineri au declarat că au urmat un curs online și 49% au utilizat materiale de învățare online, comparativ cu 23% și 27% în rândul adulților cu vârste cuprinse între 25 și 34 de ani și cu 20% și 23% în rândul adulților cu vârste cuprinse între 35 și 44 de ani.

Cotele continuă pe o tendință descendentă pe măsură ce vârsta crește, atingând cel mai scăzut punct în rândul persoanelor în vârstă (între 65 și 74 de ani), unde 3% au făcut un curs online și 4% au utilizat materiale de învățare online.