- Pandemia i-a afectat foarte mult pe tineri, în special pe cei din medii defavorizate, atât în privința educației, cât și a perspectivei găsirii unui loc de muncă.
- Un sfert dintre elevii englezi – aproximativ 2,5 milioane de copii – nu au avut posibilitatea să participe la lecții în timpul carantinei.
- Pandemia a afectat și starea mentală a tinerilor; tinerii cu vârste între 18 și 29 de ani au avut mai multe simptome de depresie și gânduri suicidale decât persoanele mai în vârstă.
Tinerii, în special cei din medii defavorizate, au fost afectați de pandemia de coronavirus, îndeosebi în ce privește câștigurile și perspectiva locurilor de muncă, informează BBC News.
Programul BBC Panorama a descoperit că probabilitatea pierderii locului de muncă în timpul pandemiei este de două ori mai mare la persoanele cu vârste cuprinse între 16 și 25 de ani, decât la cele cu vârste mai mari, iar șase din 10 tineri și-au micșorat vizibil veniturile, potrivit unor noi cercetări.
De asemenea, impactul închiderii școlilor asupra tinerilor este evident, existând dovezi din ce în ce mai clare că elevii din medii mai sărace au rămas în urma colegilor lor mai privilegiați.
Un sfert dintre elevii englezi – aproximativ 2,5 milioane de copii – nu au avut posibilitatea să participe la lecții în timpul carantinei, arată studiul realizat de London School of Economics (LSE). Dar aproape trei sferturi (74%) dintre elevii de la școlile private au avut parte de zile întregi de predare – un procent aproape dublu față de elevii de la școlile de stat (38%).
„Carantina a făcut atât de mult rău”
Roberta, o elevă în vârstă de 16 ani, a spus referitor la perioada cât a fost nevoită să stea acasă: „Această pauză de șase luni a făcut atât de mult rău. De obicei, pot să stau ore în șir și să recapitulez și să asimilez cu adevărat cunoștințele. Acum după o oră sau două am o anumită stare de agitație”.
În școala ei, din cei 325 de elevi din grupa de vârstă a Robertei, o treime provin din medii defavorizate, iar 20 au fost anterior la școli private. Roberta a spus că a fost „solicitant” să țină pasul cu colegii ei școliți la instituții private: „Când am venit în această școală, nu mi-am dat seama că în clasă disparitatea va fi atât de mare. Sunt elevi care nu știu nimic și alții care știu aproape toată materia”.
În Marea Britanie patru din 10 elevi nu primesc același număr de ore de predare cât primeau înainte de carantină.
Renunțare la vise
Rasheed Graham, în vârstă de 23 de ani, din nord-vestul Londrei, era înscris înainte de pandemie la un curs de pilotaj, finanțat integral. În timpul pandemiei i s-a spus însă că școala de zbor se închide și compania aeriană nu-și mai permite să finanțeze antrenamentul. Pentru a continua, trebuie să găsească 60.000 de lire ca să acopere costurile.
Rasheed încearcă să strângă bani pentru a-și continua pregătirea. Până acum a strâns aproape 22,000 de lire. „S-ar putea să reușesc sau nu. De fapt, am acceptat ambele situații”, spune el. „Dar prefer să mă uit înapoi și să știu că am încercat să fac ceva pentru a reveni la cursul de pilotaj decât să stau și să las șansa aceasta să treacă”.
„Creștere masivă a anxietății”
Nu e nicio surpriză că tulburările și incertitudinea create de pandemie au afectat și sănătatea mintală a tinerilor.
Cercetările efectuate de Spitalul Samaritan și de Universitatea din Glasgow au ajuns la concluzia că adulții tineri (18-29 ani) au raportat mai multe simptome depresive și gânduri suicidale decât persoanele mai în vârstă.
Kiylee White-Lee, asistent principal la școala Harris Westminster, a declarat pentru programul TV Panorama: „Am constatat o creștere masivă a numărului studenților cu anxietate, și nu doar anxietate cu privire la viitor, dar și stări de supraîncărcare senzorială”.
„Am văzut o creștere mare a numărului de studenți cu tulburări de alimentație în acest an. Și de asemenea, creșterea depresiei”, a spus ea.