• De când cu şcoala online, profesorii au apelat la filmuleţe educative
  • O imagine face cât 1000 de cuvinte, dar un material audio-video?
  • Elevii nu vor să renunţe la interacţiunea umană

Predarea în online a devenit o adevărată provocare. Materia este stufoasă, iar elevii nu reuşesc să ţină pasul. Din acest motiv, tot mai mulţi profesori preferă să educe copiii despre istoria ţării, cu ajutorul unei serii speciale de filmuleţe educative.

Dragoş Sdrobis este profesor de istorie şi expert în educaţie. El îţi spune că a apelat la astfel de filmuleţe încă de la începutul pandemiei. Ştie că elevi sunt uşor de distras în online
şi preferă să înceapă ora cu un videoclip educativ.

„Le pun în practică pentru că într-un astfel de filmuleţ, dincolo de informaţia strict istorică, de regulă întâlnim şi izvoare istorice. Adică vorbim despre imagini sau hărţi, chipuri ale unor indivizi sau chiar capturi video din epocă, ceea ce ajută să înţeleagă mai bine această abordare, ca un fel de călătorie în timp”, a spus Dragoş Sdrobis, profesor şi expert în educţie.

Recomandări

MACRON CERE ARMĂ NUCLEARĂ PENTRU UE
CE FACEM CU POLUAREA?
CHINA AVERTIZEAZĂ SUA
BANII PENTRU UCRAINA RĂMÂN ÎN SUA
NO MORE EMMA?
SORANA MERGE ÎN TURUL 3 LA MADRID OPEN

Şi elevii sunt de acord cu introducerea unor filmuleţe educative, dar nu vor să renunţe complet la interacţiunea umană.

Acesta este şi cazul Ioanei, elevă în clasa a-XII-a, care se pregăteşte să susţină examenul de bacalaureat la istorie.

„E o idee bună, doar că eu consider că ar fi bine să rămânem aşa, ştii tu, pe lângă asta să fie şi nişte profesori care să ne explice. Cum sunt pe YouTube, oamenii ăia care mai explică una alta, mai pe înţelesul tuturor”, a spus Ioana.

Fiind vorba despre o materie atât de complexă, Dragoş îţi mai spune şi de ce aceste filmuleţe sunt importante, mai ales pentru şcoala online.

„În primul rând, îl ajută pe elev să-şi autonomizeze actul de învăţare, pentru că el poate reveni oricând la acest material şi după sfârşitul orei, dar îl ajută si pe profesor să identifice mai uşor nevoile clasei”, a explicat Dragoş Sdrobis, profesor şi expert în educţie.