- Fostul economist al Spotify, Will Page, preconizează: casele de discuri vor încasa 1 miliard de dolari până la sfârșitul anului numai din vânzările de viniluri.
- El a scris într-un raport recent că se așteaptă ca, la nivel mondial, acest recipient de modă veche pentru muzică să depășească CD-urile.
- Vinilul a depășit streamingul, înregistrările crescând cu 15,4%, iar streamingul cu doar 10,4%.
Generația Z, obsedată de retro, a reînviat o relicvă a secolului trecut: discurile de vinil. Albumele învechite au crescut în popularitate în ultimii ani, pe măsură ce tânăra generație se înghesuie să cumpere viniluri de la artiștii favoriți ai fanilor, precum Taylor Swift, Beyoncé și Billie Artist, care vând discuri cu ultimele lor hituri, scrie New York Post.
Fostul economist al Spotify, Will Page, preconizează: casele de discuri vor încasa 1 miliard de dolari până la sfârșitul anului numai din vânzările de viniluri. El a scris într-un raport recent că se așteaptă ca, la nivel mondial, acest recipient de modă veche pentru muzică să depășească CD-urile.
Economistul a raportat că vinilul a depășit streamingul, înregistrările crescând cu 15,4%, iar streamingul cu doar 10,4%.
„La fel ca băiatul care a strigat lupul, ni s-a spus din nou și din nou că revenirea vinilului este un blip, nu o tendință”, a scris Page într-un articol pentru Billboard la începutul acestui an. „Cu toate acestea, timp de 18 ani consecutivi, a continuat să depășească așteptările”.
Swift, de exemplu, a doborât recorduri de vânzări de vinil în aprilie, odată cu lansarea albumului „The Tortured Poets Department”, vânzând 700 000 de exemplare în doar trei zile. Și, chiar săptămâna trecută, starul pop a lansat „The Tortured Poets Department: The Anthology” pe vinil în exclusivitate pentru Target, care s-a epuizat în unele locații și a fost deja vândut la un preț dublu pe site-uri de revânzare precum eBay.
Anul trecut, albumele creatorului de hituri au reprezentat 7% din totalul vânzărilor de vinil, mai mult de 3,4 milioane de discuri numai în 2023.
În ciuda serviciilor de streaming care oferă mai multă muzică pentru mai puțini bani, discurile – vândute cu prețuri cuprinse între 30 și 60 de dolari pentru artiștii obișnuiți – sunt asemănătoare cu „marfa”, a explicat Page.