- Vestea a fost confirmată de soția sa, luni seară la CNN.
- Chuck Yeager, „cel mai rapid om în viață”, a depășit viteza sunetului în 1947.
- În Cel de-Al Doilea Război Mondial, a zburat în 64 de misiuni și a doborât 13 avioane germane.
Ofițerul forțelor aeriene americane și pilotul de testare Chuck Yeager, cunoscut drept „cel mai rapid om în viață”, a murit la vârsta de 97 de ani. Yeager a depășit viteza sunetului, când a testat X-1 în octombrie 1947, deși reușita nu a fost anunțată publicului, decât în 1948.
Cea de-a doua soție a sa, Victoria, a confirmat luni seară, la CNN că Yeager a murit, după ce a transmis vestea tristă pe Twitter: „O viață incredibilă, bine trăită, cel mai mare pilot din America!”, a scris ea.
Reușitele sale au câștigat inclusiv aprecierea generațiile ulterioare, acestea fiind prezentate în cartea și filmul din 1983, „The Right Stuff”.
John Nicoletti, prietenul lui Yager și șeful echipajului de la sol, a spus că Yeager a trecut prin unele probleme de sănătate, care s-au complicat, pe fondul vârstei înaintate. Yeager a locuit în nordul Californiei, dar a murit într-un spital din Los Angeles, a spus Nicoletti.
„Yeager nu a fost niciodată un om care să renunțe!”, și-a amintit Nicoletti despre prietenul său. „Era un om incredibil de curajos”.
Născut în 1923 și crescut în Virginia de Vest, Yeager s-a alăturat Forțelor Aeriene la vârsta de 18 ani în 1941 și a fost repartizat la Corpul Aerian al Armatei, potrivit site-ului său web.
În 1943, Yeager a fost ofițer de zbor de rezervă înainte de a deveni pilot în comanda de luptă a celor opt forțe aeriene staționate în Anglia.
Pe parcursul Celui de-Al Doilea Război Mondial, a zburat în 64 de misiuni și a doborât 13 avioane germane, conform biografiei sale de pe Britannica.
„Mulți nu au reușit să treacă prin cel de-Al Doilea Război Mondial. Majoritatea nu au reușit să ajungă în primele zile ale pilotării testelor”, a explicat prietenul Nicoletti. „Șansele de supraviețuire pentru Chuck erau la fel de restrânse ca și șansele ca America să-și câștige propria libertate”.
Yeager a fost doborât pe teritotiul Franței, în martie 1944 în cea de-a opta misiune de luptă, dar a reușit să fugă și nu a fost capturat.
După război, Yeager a devenit instructor de zbor și pilot de testare, lucrând ca asistent ofițer de întreținere în secțiunea de luptă a diviziei de testare de zbor de la Wright Field din Ohio.
Abilitățile excepționale ale lui Yeager au fost recunoscute rapid și i s-a cerut să efectueze spectacole aeriene, precum și încercări de service pentru avioane noi, potrivit site-ului său web.
În 1946, colonelul Albert Boyd a fost șef al Diviziei de testare a zborului și l-a selectat pe Yeager pentru a fi student la noua școală de pilot de testare din Wright Field.
Colonelul Boyd l-a ales pe Yeager pentru a fi primul care a pilotat Bell X-1 cu rachetă. „L-a ales pe Yeager pentru că l-a considerat cel mai bun pilot„ instinctiv „pe care l-a văzut vreodată și a demonstrat o capacitate extraordinară de a rămâne calm și concentrat în situații stresante”, a explicat site-ul Yeager.
După luni de zboruri cu X-1, Yeager a spart bariera sunetului, cu avionul său, pe care l-a numit Glamorous Glennis pe 14 octombrie 1947, zburând peste lacul Rogers Dry din sudul Californiei.
X-1 a ajuns la Mach 1,06 sau 700 mph, făcând din Yeager primul om care a călătorit mai repede decât viteza sunetului și i-a adus titlul de „Cel mai rapid om în viață”.
Yeager s-a retras din Forțele Aeriene cu gradul de general de brigadă în 1975, după ce a zburat 10.131,6 ore în aproximativ 361 de tipuri și modele diferite de avioane militare pe parcursul carierei sale, potrivit site-ului web.
Yeager a fost una dintre personalitățile prezentate în filmul din 1983, „The Right Stuff”, adaptat după romanul de non-ficțiune al lui Tom Wolfe despre primii 15 ani ai programului spațial american.
„Generalul Yeager reprezintă cel mai bun dintre noi. Pentru mine, Chuck Yeager va fi întotdeauna sunetul libertății”, a declarat prietenul său Nicoletti pentru CNN.