- Oraşul de 15 minute este un concept care a intrat anul trecut în atenţia publică.
- Lipsa unei infrastructuri adecvate și a unei planificări urbane face imposibil acest scenariu.
- Conceptul a fost popularizat de Carlos Moreno, profesor universitar care a colaborat inclusiv cu primăria Parisului.
Capitala are ambiții de oraș de 15 minute. Dar poate? Pe lângă resursele reale scăzute care o îndepărtează de obiectiv, cum convingi oamenii să meargă cu bicicletele pentru a reduce traficul? Lipsa unei infrastructuri adecvate și a unei planificări urbane face imposibil acest scenariu.
Advertisment
Oraşul de 15 minute este un concept care a intrat anul trecut în atenţia publică şi a rămas acolo, ideea din spatele lui fiind una simplă, aproape de bun-simţ: orice cetăţean să aibă la dispoziţie, la o distanţă nu mai mare de un sfert de oră de mers pe jos sau cu bicicleta, tot ceea ce îi este necesar unei vieţi confortabile, indiferent că este vorba despre locuri de cumpărături, asistenţă medicală, zone educative, de divertisment sau spaţii verzi.
Conceptul a fost popularizat de Carlos Moreno, profesor universitar care a colaborat inclusiv cu primăria Parisului pentru dezvoltarea oraşului, fiind autorul cărţii „Drept de cetate. De la oraşul-lume la oraşul sfertului de oră“.
Recomandări
„Cred că ne-ar ajuta să avem o viziune holistică. Noi acum avem strategii pentru fiecare sector în parte și avem strategii pentru fiecare prioritate, pentru termoficare, pentru trafic. Dacă am avea o viziune holistică și o gândire organizată la nivelul întregului oraș, am putea să aintgem chestia asta“, a explicat Sebastian Mîndroiu, arhitect, la Aleph News.
Citește și
- România este codașa clasamentului în raportul Bologna 2024. Investim cel mai puțin în învățământul superior
- 10 milioane de români cumpără ce văd în Social Media. Piaţa influencer marketing în România este estimată la 44,5 milioane dolari
- O persoană a murit după ce a „căzut în motorul unui avion în funcțiune” pe aeroportul din Amsterdam
Partenerii noștri