• Oraşul de 15 minute este un concept care a intrat anul trecut în atenţia publică.
  • Lipsa unei infrastructuri adecvate și a unei planificări urbane face imposibil acest scenariu.
  • Conceptul a fost popularizat de Carlos Moreno, profesor universitar care a colaborat inclusiv cu primăria Parisului.

Capitala are ambiții de oraș de 15 minute. Dar poate? Pe lângă resursele reale scăzute care o îndepărtează de obiectiv, cum convingi oamenii să meargă cu bicicletele pentru a reduce traficul? Lipsa unei infrastructuri adecvate și a unei planificări urbane face imposibil acest scenariu.

Oraşul de 15 minute este un concept care a intrat anul trecut în atenţia publică şi a rămas acolo, ideea din spatele lui fiind una simplă, aproape de bun-simţ: orice cetăţean să aibă la dispoziţie, la o distanţă nu mai mare de un sfert de oră de mers pe jos sau cu bicicleta, tot ceea ce îi este necesar unei vieţi confortabile, indiferent că este vorba despre locuri de cumpărături, asistenţă medicală, zone educative, de divertisment sau spaţii verzi.

Conceptul a fost popularizat de Carlos Moreno, profesor universitar care a colaborat inclusiv cu primăria Parisului pentru dezvoltarea oraşului, fiind autorul cărţii „Drept de cetate. De la oraşul-lume la oraşul sfertului de oră“.

Recomandări

CE POARTĂ VEDETELE LA VOGUE WORLD
PLÂNGERI ÎMPOTRIVA BOEING
CÂT TE COSTĂ UN EV?
CE FILM VEZI AZI? BOX-OFFICE ÎȚI DĂ IDEI
ZELENSKI MERGE LA SUMMIT-UL C.E.
CUM SE SCHIMBĂ CONSUMUL DE NEWS?

„Cred că ne-ar ajuta să avem o viziune holistică. Noi acum avem strategii pentru fiecare sector în parte și avem strategii pentru fiecare prioritate, pentru termoficare, pentru trafic. Dacă am avea o viziune holistică și o gândire organizată la nivelul întregului oraș, am putea să aintgem chestia asta“, a explicat Sebastian Mîndroiu, arhitect, la Aleph News.

Citește și