Ce ne pot spune căutările pe Google despre hărțuirea cibernetică din timpul pandemiei

Cyberbullying sursă foto - Consiliul Europei
  • O analiză arată că școlile ar trebui să se implice mai mult în a combate hărțuirea cibernetică.
  • O cincime dintre tineri spun că au fost hărțuiți anual.
  • Tendințele de căutare pot arăta anumite date despre nivelul de hărțuire.

Activitatea online a oamenilor relevă o legătură strânsă între hărțuirea cibernetică și elevii care frecventează site-urile școlare. Școlile ar trebui să își asume mai multă responsabilitate pentru a combate hărțuirea cibernetică, potrivit unei asociații de caritate care luptă împotriva hărțuirii, după ce o analiză a datelor de căutare pe Google realizată de Sky News dezvăluie legătura dintre școlarizare și abuzul online.

Aproximativ o cincime dintre tineri raportează că au fost hărțuiți în fiecare an, iar victimele sunt mai predispuse să se confrunte cu probleme de sănătate fizică și mentală.

Datele de căutare de pe Google arată că bullying-ul cibernetic a scăzut în timpul pandemiei, în ciuda temerilor că trecerea la învățământul online ar duce la o explozie a abuzurilor online în rândul elevilor. Ne pot spune cu adevărat căutările Google despre nivelul de hărțuire care are loc?

Intensitatea căutării subiectului bullying la școală nu va corespunde exact nivelului de bullying care se realizează. Rapoartele arată vârfuri în fiecare noiembrie, în momentul în care are loc săptămâna împotriva bullying-ului – reflectând probabil o mai mare conștientizare a subiectului datorită acestei campanii, mai degrabă decât o creștere a abuzurilor.

În ciuda acestor fluctuații, o cercetare efectuată de Universitatea din Boston sugerează că tendințele de căutare pot dezvălui ceva despre nivelul de hărțuire care are loc. Comparând răspunsurile copiilor la sondajele privind hărțuirea în școli, cercetătorii au arătat că în locațiile din SUA în care copiii au raportat mai multă hărțuire, căutările pe Google pe acest subiect au fost, de asemenea, mai mari.

Copiii și părinții caută probabil mai mult subiectul online, cu atât mai mult cu cât sunt mai predispuși să experimenteze această problemă.

În timpul pandemiei, căutările legate de hărțuirea în școli în Marea Britanie au scăzut cu aproape 29% față de perioada de dinaintea pandemiei. În ceea ce privește hărțuirea cibernetică, căutările au scăzut cu 30%. Tendințele din Regatul Unit se potrivesc cu cele din SUA – atât hărțuirea cibernetică, cât și hărțuirea școlară par să fi scăzut atunci când școlile au fost închise din cauza închiderii sau în timpul vacanțelor școlare.

Dr. Andrew Bacher-Hicks, profesor asistent de educație la Universitatea din Boston și autorul principal al studiului american, a declarat că, inițial, rezultatele au fost surprinzătoare: „Mulți oameni erau îngrijorați de faptul că hărțuirea cibernetică va crește în timpul pandemiei, copiii învățând de la distanță”. El a spus că fluctuațiile în căutări arată relația opusă între școlarizarea fața în față și hărțuirea cibernetică.