- Viața de noapte din Londra, care s-a luptat să supraviețuiască atunci când pandemia a ținut petrecăreții acasă, se confruntă din nou cu o luptă grea, deoarece criza costului vieții îi presează atât pe promotori, cât și pe spectatori.
- Cluburile de noapte sunt lovite de facturile la energie care cresc vertiginos, în timp ce inflația a dus încrederea consumatorilor la un nivel minim record și i-a convins pe mulți oameni să își reducă cheltuielile neesențiale.
- Această tendință amenință să închidă tot mai multe dintre localurile care au contribuit la transformarea Regatului Unit într-o destinație pentru turiști și care au contribuit cu 55,4 miliarde de dolari pe an la economie înainte de pandemie, potrivit Asociației Industriilor de Noapte (Night Time Industries Association).
Viața de noapte din Londra, care s-a luptat să supraviețuiască atunci când pandemia a ținut petrecăreții acasă, se confruntă din nou cu o luptă grea, deoarece criza costului vieții îi presează atât pe promotori, cât și pe spectatori.
Advertisment
Cluburile de noapte sunt lovite de facturile la energie care cresc vertiginos, în timp ce inflația a dus încrederea consumatorilor la un nivel minim record și i-a convins pe mulți oameni să își reducă cheltuielile neesențiale.
Această tendință amenință să închidă tot mai multe dintre localurile care au contribuit la transformarea Regatului Unit într-o destinație pentru turiști și care au contribuit cu 55,4 miliarde de dolari pe an la economie înainte de pandemie, potrivit Asociației Industriilor de Noapte (Night Time Industries Association).
Recomandări
„Au fost vremuri grele”, a declarat Hans Hess, proprietarul clubului de noapte Egg London de lângă King’s Cross, care, împreună cu majoritatea celorlalte cluburi s-a închis temporar în timpul blocajelor COVID. „Ne-am redeschis în urmă cu un an, iar acum ne confruntăm cu noi probleme, cum ar fi inflația.”
Îngrijorările sale sunt larg răspândite. Cinci organizații care reprezintă afacerile din domeniul ospitalității din Marea Britanie au scris guvernului în această săptămână pentru a cere măsuri urgente privind prețurile la energie. În condițiile în care costul gazelor naturale a crescut de peste trei ori din luna mai și a împins în sus prețurile energiei electrice, tot mai multe companii constată că costurile pe care le credeau odată previzibile încep să le afecteze veniturile.
Rezultatul a făcut ca mulți promotori să nu știe cum să se descurce, înghețați în fața facturilor care cresc vertiginos. Un raport din iunie al NTIA a constatat că 54% dintre afacerile din viața de noapte nu și-au reînnoit încă contractele de gaz și energie, iar cei care au făcut-o au raportat o creștere de 37% a costurilor față de nivelurile anterioare pandemiei.
Marco Di Rienzo, proprietarul restaurantului Santoni din Yorkshire se așteaptă ca factura sa de energie pentru iarnă să ajungă la peste 2.000 de euro pe lună. Asta înseamnă aproape dublu față de cât plătește în prezent. El se pregătește să își închidă afacerea la cinci ani de la deschidere, iar unul dintre motive este reprezentat de costurile ridicate ale energiei.
Situația se înrăutățește pe zi ce trece. Întreprinderile care au reușit să amâne reînnoirea contractelor de energie ar putea vedea prețurile crescând de cinci ori în luna octombrie a acestui an, potrivit unui raport separat al Cornwall Insight, o companie de consultanță în domeniul energiei.
„Trebuie să ne gândim mult mai bine la ceea ce face această criză energetică asupra afacerilor”, a declarat Robert Buckley, șeful departamentului de dezvoltare a relațiilor de la Cornwall Insight. El a spus că este nevoie de măsuri pentru „a nu vedea companii cu moștenire, cu rădăcini în comunitățile lor și cu perspective altfel bune, spulberate”.
Deocamdată, gospodăriile au fost protejate de o creștere a costurilor energiei la nivel de gros, dar autoritățile de reglementare vor permite ca facturile consumatorilor să crească din nou în toamnă. Acest lucru ar putea împinge inflația dincolo de 13%, cea mai mare din ultimii 40 de ani și ar putea strânge mâna asupra veniturilor pe care unii oameni le-ar cheltui în mod normal în baruri și cluburi.
Autoritatea guvernamentală de reglementare în domeniul energiei urmează să anunțe săptămâna viitoare cât de mult vor crește facturile consumatorilor atunci când se va permite o nouă majorare a plafonului pentru tarife în octombrie.
Aceste facturi se adaugă la durerile de cap ale consumatorilor. Salariile ajustate în funcție de inflație au scăzut cu 3% în al doilea trimestru, cel mai accentuat ritm din peste două decenii de înregistrări, arată datele oficiale ale guvernului publicate în această săptămână.
Pentru Egg, acest lucru înseamnă că este mai dificil să atragă clienți.
„Oferim oferte de băuturi, prețuri reduse la bilete și facem concursuri – dăm mese și intrări gratuite”, a spus Hess. „În acest moment, trebuie să ne atingem obiectivele săptămânale și aceasta este singura modalitate de a face acest lucru”.
De asemenea, a înlocuit aparatele electrocasnice, a redus utilizarea gazului și a început să caute mai multe modalități de a reduce amprenta energetică a clubului.
Oficialii guvernamentali și candidații la conducere au promis că vor acționa în septembrie, odată ce va fi instalat un nou cabinet.
„Știu că inflația în creștere creează provocări pentru familii și întreprinderi”, a declarat vineri ministrul de Finanțe, Nadhim Zahawi. „Sprijinul guvernamental continuă să sosească în săptămânile și lunile următoare, destinat celor care au cea mai mare nevoie de el, cum ar fi pensionarii, persoanele cu venituri mici și cele cu dizabilități.”
Ecosistemul de noapte ar putea fi nevoit să supraviețuiască cu mai puțini pariori decât atrăgea înainte de pandemie. În condițiile în care inflația întinde portofelele, multe afaceri raportează o scădere a vânzărilor și o creștere a costurilor operaționale.
„Guvernul nu poate continua să subestimeze criza în creștere”, a declarat Michael Kill, directorul executiv al NTIA, într-o declarație. „În lipsa unei intervenții, întreprinderile care au supraviețuit pandemiei, susținute de fonduri publice, se vor confrunta cu o incertitudine suplimentară și, în multe cazuri, cu închiderea permanentă.”
Partenerii noștri