• Noul tren cumpărat de România după 20 de ani, s-a defectat chiar la primele probe.
  • Trenul nu a luat foc, dar instalația de alimentare a motorului a produs un scurtcircuit.
  • Mecanicii așteaptă înlocuirea instalației de alimentare cu una nouă din Polonia.

Primul tren electric cumpărat de România după 40 de ani nu a apucat să facă nici măcar o cursă de inaugurare cu pasageri. Deși a intrat în probe imediat cum a ajuns în țară, s-a defectat iremediabil aproape instant, informează Autoritatea de Reformă Feroviară. Nu a luat foc, însă instalația de alimentare a motorolui a produs un scurtcircuit care îi obligă pe mecanici să aștepte înlocuirea acesteia cu una nouă, adusă tocmai din Polonia. 

Ne-am entuziasmat atunci când am auzit vestea că trenul românesc se poate ridica la standardele europene. Acum totul pare că a fost doar o iluzie.

Ar trebui să ne mire?

„Aceste teste trebuie făcute pe orice produs, în general, nu doar pe trenuri. Sunt teste care trebuie efectuate pe orice produs customizat, nu cumpărat din magazin. Acesta este un tren creat special pentru rețeaua feroviară din România. Au fost create așteptări total nerealiste. Că ar fi gata de Crăciun și ar intra imediat în funcțiune, ceea ce este fals.

Recomandări

A.I. NEWS
ULTIMATUM PENTRU HAMAS
CÂT INVESTESC PARTIDELE ÎN PROPAGANDĂ
UNDE MERGE REGELE CHARLES
MACRON A IEȘIT LA ATAC
FERRARI LANSEAZĂ UN NOU BOLID

Testele trebuie făcute cu atenție și responsabilitate. Trenul este un prototip. Este primul tren din cele 37, iar producătorul și experții din România trebuie să își asume că este un tren sigur pentru călători”, a declarat Ionuț Ciurea, director Pro Infrastructura.

Citește și