- Facebook nu va include mesajele politice sponsorizate create de influenceri în categoria dedicată publicităţii electorale.
- Michael Bloomberg se numără printre cei care plătesc staruri social media pentru a scrie despre el mesaje „cool”.
- Compania actualizează în prezent o listă publică de reclame ale unor politicieni şi partide politice.
Candidatul la alegerile prezidenţiale Michael Bloomberg se numără printre politicienii care plătesc influenceri pentru ca aceştia să publice mesaje despre ei pe Instagram, potrivit unor informaţii apărute săptămâna trecută, arată BBC.
Advertisment
Atunci când un politician plăteşte pentru ca mesajele de pe pagina sa de Facebook să fie distribuite în masă, acele postări sunt incluse într-o bibliotecă publică de reclame. Procedura este concepută pentru a oferi o mai mare transparenţă privind campaniile electorale.
De cealaltă parte, Facebook le cere influencerilor şi starurilor social media să indice mesajele lor sponsorizate.
Recomandări
Însă promovarea de tip „native”, respectiv mesaje scrise în stilul propriu de influenceri, nu va apărea în acea bibliotecă, chiar dacă politicienii plătesc pentru aceasta.
Facebook spune că, în acest caz, este vorba despre conţinuturi de brand, diferite de publicitatea clasică.
„Le permitem candidaţilor politici din SUA să colaboreze cu creatori pentru a gestiona aceste conţinuturi, cu condiţia ca ei să fie autorizaţi, iar creatorii să facă publice toate parteneriatele plătite, prin intermediul instrumentelor noastre pentru conţinuturi de brand”, au spus reprezentanţii Facebook.
Facebook impune publicarea informaţiilor despre cei care au plătit pentru reclame, iar acestea sunt disponibile într-o bază de date timp de şapte ani.
Facebook a fost extrem de criticat în ceea ce priveşte publicitatea politică, pentru că mesajele nu sunt verificate, în virtutea dreptului la liberă exprimare.
Sursă foto: Profimedia
Facebook a încheiat un acord cu Reuters pentru verificarea conţinuturilor publicate pe platformă şi pe aplicaţia Instagram. Facebook se confruntă cu presiuni privind eliminarea ştirilor false, mai ales în contextul viitoarelor alegeri prezidenţiale din SUA. Serviciile secrete americane au informat că platformele social media au fost folosite de ruşi pentru a influenţa alegerile din 2016, […]
Partenerii noștri