• Potrivit analiştilor din domeniul transportului maritim, Rusia a adunat în mod discret o flotă de peste 100 de petroliere vechi pentru a ajuta la eludarea restricţiilor occidentale privind vânzările de petrol rusesc.
  • Compania de consultanţă energetică Rystad spune că Rusia a adăugat 103 petroliere în 2022 prin achiziţii şi prin realocarea navelor.
  • Analiştii cred că flota fantomă va reduce impactul acestor măsuri, dar nu va reuşi să îl elimine.

Potrivit analiştilor din domeniul transportului maritim, Rusia a adunat în mod discret o flotă de peste 100 de petroliere vechi pentru a ajuta la eludarea restricţiilor occidentale privind vânzările de petrol rusesc în urma invaziei sale în Ucraina.

Brokerul Braemar estimează că Moscova, care se bazează foarte mult pe petrolierele străine pentru a-şi transporta ţiţeiul, a adăugat peste 100 de nave în acest an, prin achiziţii directe sau indirecte. Compania de consultanţă energetică Rystad spune că Rusia a adăugat 103 petroliere în 2022 prin achiziţii şi prin realocarea navelor care deservesc Iranul şi Venezuela, două ţări aflate sub embargouri petroliere occidentale

Demersul Kremlinului de a construi ceea ce industria de transport maritim petrolier numeşte „flota din umbră” a Rusiei este o încercare de a depăşi noile restricţii internaţionale asupra petrolului ţării. Printre acestea se numără o interdicţie a UE privind importurile maritime şi un plafon de 60 de dolari pe baril, pe care blocul comunitar l-a susţinut vineri şi care face parte dintr-o iniţiativă mai largă a G7, notează Financial Times.

Recomandări

CE DEVINE LUMEA?
PLANUL ARMATEI GERMANE
ROMÂNII SE TEM DE EȘEC
GATA DE RĂZBOI?
A ATINS O COARDĂ SENSIBILĂ
MANDAT DE ARESTARE

Analiştii cred că flota fantomă va reduce impactul acestor măsuri, dar nu va reuşi să îl elimine. Administraţia lui Vladimir Putin a declarat că nu va face afaceri cu nicio ţară care aplică plafonul, o poziţie care înseamnă că ar putea refuza să furnizeze petrol în condiţiile stabilite de Occident.

În schimb, Rusia îşi propune să îşi folosească noua flotă pentru a încerca să aprovizioneze ţări precum India, China şi Turcia, care au devenit cumpărători mai mari de petrol în timp ce Europa a redus producţia.