• India construiește cel mai înalt pod feroviar din lume.
  • Construcția va fi cu 35 de metri mai înalt decât Turnul Eiffel.
  • Podul Chenab se află la 359 de metri deasupra râului Chenab, în regiunea indiană Jammu și Kashmir.

India construiește cel mai înalt pod feroviar din lume. Cu 35 de metri mai înalt decât Turnul Eiffel, podul Chenab se află la 359 de metri deasupra râului Chenab, în regiunea indiană Jammu și Kashmir, care se află în conflict, scrie CNN.

După zeci de ani de construcție, podul din nordul Indiei va fi deschis pentru vizitatori până la sfârșitul lunii decembrie 2023 sau ianuarie 2024, a declarat Ministerul Căilor Ferate într-un comunicat de presă din martie.

Podul lung de 1.315 metri face parte dintr-un proiect mai amplu de a face valea Kashmirului accesibilă prin rețeaua feroviară indiană. Pe lângă podul Chenab, proiectul Udhampur-Srinagar-Baramulla Rail Link (USBRL) implică ceea ce va deveni cel mai lung tunel de transport din țară și primul pod cu cabluri al Căilor Ferate Indiene.

Recomandări

DATORIA PUBLICĂ A ROMÂNIEI CREȘTE
ROMÂNI EVACUAȚI DIN GAZA
MACRON A IEȘIT LA ATAC
CÂTE LOCUINȚE DEȚINE TAYLOR SWIFT?
RECONSTRUCȚIA FACIALĂ A UNEI FEMEI DE 75.000 DE ANI
CEI MAI BOGAȚI OAMENI DIN SUA

Pentru prim-ministrul indian Narendra Modi, care a ajuns la putere în 2014 pe un bilet de naționalism și o promisiune de măreție viitoare, investițiile în infrastructură, cum ar fi podul Chenab și proiectul mai amplu de legătură feroviară, pot fi văzute ca un instrument puternic de integrare socială și influență politică, conectând regiuni disparate cu orașe-cheie.

Infrastructura din India

„Podul și conectivitatea mai mare pe care este menit să o creeze vor fi proiectate de New Delhi ca o altă mare victorie pentru dezvoltarea regiunii”, a declarat Michael Kugelman, director al Institutului pentru Asia de Sud din cadrul Wilson Center. Legarea Kashmirului de restul Indiei cu trenul va impulsiona în mod specific sectoarele industriale și agricole din regiune, permițând conectivitatea feroviară pe toate timpurile între vale și restul Indiei, spun experții.

Anterior, singura rută terestră care lega părțile controlate de India din Kashmir de restul țării era șoseaua națională Srinagar-Jammu de 300 de kilometri, care se închide în timpul iernii și care, de asemenea, este frecvent afectată de accidente de mașină.

India a investit milioane de euro în modernizarea infrastructurii sale. În februarie, Modi a inaugurat prima secțiune a unei autostrăzi de 1 386 de kilometri (861 de mile) care leagă capitala New Delhi de centrul financiar Mumbai. Numai tronsonul de 246 de kilometri (153 de mile) al drumului expres a costat 1,4 miliarde de dolari, a precizat guvernul într-un comunicat de presă.

De asemenea, este în curs de construcție Coridorul de Vest dedicat transportului de marfă, care are ca scop decongestionarea rețelei feroviare din India.

Citește și