• Guvernul englez a plătit influenceri ca să promoveze testarea anti-COVID
  • În Anglia, o astfel de postare este platită cu până la 10000 de lire. Bani pe jos, cum spun pariorii
  • În România, legea nu îi permite guvernului să le dea bani celor care publică pe social media

Scopul scuză mijloacele. Ca să promoveze campania de testare anti covid și aplicația de urmărire a celor bolnavi, guvernul englez a plătit influenceri online.

Shaughna Philips, un fel de Adelina Pestrițu de la noi, celebră după reality show-ul Insula iubirii, a fost plătita de stat ca să promoveze lupta împotriva Covid. În Anglia, o astfel de postare este platită cu până la 10000 de lire. Bani pe jos, cum spun pariorii.

În România, guvernul s-a angajat să dea peste 40 de milioane de euro site-urilor și televiziunilor ca să promoveze campania „Poartă mască“. Între beneficiari este și site-ul comisarul.ro, unde limbajul fără perdea este la el acasă. În plus, la noi în țară legea nu îi permite guvernului să le dea bani celor care publică pe social media. Doar televiziunile, radiourile, presa și site-urile online pot promova, iar conturile de Instagram nu sunt considerate site-uri.

Recomandări

PUTIN DISCUTĂ CU FICO
BIBI AMENINȚĂ REBELII HOUTHI
CIOLACU: AVEM COALIȚIE
FONTANA DI TREVI SE REDESCHIDE
ZELE CREDE-N ADERARE
NEGOCIERI FĂRĂ SFÂRȘIT

O campanie pe social media are un potențial mai mare decât media tradițională. În Anglia, aplicația de urmărire a bolnavilor de Covid-19 a ajuns în atenția a 7 milioane de oameni doar prin intermediul influencerilor plătiți pentru promovare.

În România, Instagram-ul și TikTok-ul au împreună peste 6 milioane de utilizatori. Da, sunt multe conturi dublate, dar hai să spunem că 4 milioane tot sunt. Adelina Pestrițu are un milion și jumătate de urmăritori. Peste 1 milion mai are și Dorian Popa, Inna sau Nicole Cherry. Potențial de promovare există, dar nu este folosit… momentan.