• Proiectul metroului la suprafaţă a fost adus în atenţia Primăriei Bucureştiului acum mai bine de zece ani, dar a fost blocat.
  • Arhitectul cu ideea, Andrei Egli, spune că planul pe care îl readuce în discuţie Nicuşor Dan e o variantă prea optimistă.
  • Metroul ar urma să lege localităţile din jurul Bucureştiului de centrul Capitalei.

Ideile măreţe puse în aplicare cu bani puţini sună foarte bine în campanie. Proiectul metroului la suprafaţă nu e o idee nouă. Arhitectul Andrei Egli a venit cu planul acum mai bine de zece ani, dar s-a lovit de obstacole din partea Primăriei şi Ministerului Transporturilor.

Deşi Nicuşor Dan îţi prezintă, în campanie, teoretic, aceeaşi idee, cifrele diferă. Pare chiar mai uşor de îndeplinit, dar aşa e în teorie: un metrou la suprafaţă care să fluidizeze traficul şi să ajute 800.000 de persoane să circule mai uşor.

Metroul la suprafață care circulă pe 6 rute și are 6 gări principale

Imaginează-ţi un Bucureşti în care să nu fie nevoie să pierzi zeci de minute în trafic. Un metrou la suprafaţă care să lege localităţile din jurul oraşului Bucureşti de centrul oraşului.

Recomandări

TRUMP RESPINGE SONDAJELE
DIASPORA FACE DIFERENȚA
VIITORUL MOLDOVEI SE DECIDE
NOVO, CONTRA OBEZITĂȚII
SĂNĂTATE CU ORICE CHIP
UNDE MĂNÂNCI AZI?

Asta îţi promite Nicuşor Dan să ai, în aproximativ trei ani de zile, dacă îl votezi la Primăria Capitalei.

Cam greu de crezut, nu? Având în vedere că de mai bine de opt ani aştepţi doar pentru metroul din Drumul Taberei.

Metroul la suprafaţă va circula pe şase rute şi va avea şase gări principale. Staţiile interioare vor fi conectate cu STB şi metroul, iar cele de pe centură cu intrările în oraş. Vei avea chiar şi parcări de tipul park&ride.

Capacitate de 200 de persoane, 40 de plecări pe zi și 2-3 pe oră

În AFI ar urma să fie una din cele şase gări. 8.000 de persoane ar circula în fiecare zi, pe fiecare sens, cu câte 40 de plecări pe zi şi două-trei pe oră. Capacitatea metroului ar fi de 200 de persoane şi 500 în condiţii de aglomeraţie. Metroul la suprafaţă ar circula cu o viteză de 90 kilometri pe oră.

Chiajna, spre exemplu, va fi legată de AFI, intersecţia cu Lujerului, zona Pipera şi Giurgiului Ferentari.

Proiectul meu, fiind public de 13 ani, putem menţiona că ideea asta există de multă vreme. Nici eu, la vremea respectivă, nu mi-am propus să reinventez ceva. Mi s-a părut o soluţie de bun simţ, care trebuia văzută. Ea era acolo”, a mărturisit arhitectul Andrei Egli.

150 de milioane de euro versus un miliard de euro, buget pentru proiect

„Vorbim de o sumă de 100-150 milioane de euro”, spune Nicușor Dan despre metroul la suprafață.

Totuși, arhitectul Andrei Egli afirmă că ar fi nevoie de o sumă între jumătate de miliard și un miliard de euro: „La modul realist, cu tot ce propune reabilitări, era undeva între jumătate de miliard şi un miliard de euro”.

Trei ani versus 5 ani, timp de construcție pentru metroul la suprafață

Nici la partea de implementare părerile nu coincid. Dacă Nicușor Dan promite că proiectul ar fi gata într-un timp de doi – trei ani, arhitectul Andrei Egli afirmă că „Probabil 5 ani cu totul, în ritmul în care merg lucrurile în România, un termen realist. Probabil că Nicuşor Dan e destul de optimist aici”.