- American Airlines și-a plătit piloții de trei ori mai mult, după ce, din cauza unei erori de programare, mii de zboruri au rămas fără personal în cabinele de pilotaj.
- Defecțiunea din programul de planificare a avut loc sâmbătă dimineața și a făcut ca piloții să renunțe la zborurile pe care compania aeriană conta să le efectueze pentru a-și lua liber.
- Problema vine în contextul în care American Airlines și alți transportatori americani se luptă să facă față unei creșteri a numărului de anulări de zboruri pe fondul lipsei de personal.
Compania aeriană American Airlines a fost de acord să își plătească piloții de trei ori mai mult, după ce, din cauza unei erori de programare, mii de zboruri au rămas fără personal în cabinele de pilotaj.
Defecțiunea din programul de planificare a avut loc sâmbătă dimineața și a făcut ca piloții să renunțe la zborurile pe care compania aeriană conta să le efectueze pentru a-și lua liber.
Numărul de zboruri rămase fără unul sau ambii piloți necesari a depășit rapid pragul de 12.000, potrivit Allied Pilots Association, sindicatul piloților de la American, care are aproximativ 13.000 de membri APA.
Deși plata triplă este un câștig fără precedent pentru piloții de la American Airlines, compania aeriană a fost de acord și cu plata dublă permanentă pentru piloții care zboară în zilele de vârf sau de sărbători.
„Suntem încântați că am ajuns la un acord cu APA și apreciem parteneriatul lor pentru a ajunge rapid la o rezoluție care să aibă grijă de piloții noștri, de echipa noastră și de clienții noștri”, a declarat compania aeriană într-un comunicat.
Problema lipsei de personal
Problema vine în contextul în care American (AAL) și alți transportatori americani se luptă să facă față unei creșteri a numărului de anulări de zboruri pe fondul lipsei de personal.
Până în prezent, în această vară, întreaga industrie aeriană a fost nevoită să anuleze mii de zboruri în SUA din cauza lipsei de membri ai echipajului. Mai mult, aceste anulări se petrec în preajma weekend-urilor sau a sărbătorilor oficiale.
Purtătorul de cuvânt al American, Matt Miller, a declarat că nu cunoaște cauza zborurilor anulate și întârziate, de miercuri și nici câte dintre acestea au fost provocate de greșeala de programare.
Dennis Tajer, pilot la American și purtător de cuvânt al sindicatului, a declarat că este clar că situația a fost favorizată, în primul rând, de problemele de programare.
Tajer a adăugat că negocierile dintre noul director executiv al American, Robert Isom și conducerea sindicatului piloților au readus lucrurile la normal destul de repede.
„Ați avut un sistem deja sub presiune, fără suficienți piloți”, a spus Tajer. „Această defecțiune IT ar fi cauzat probleme pentru luna iulie dacă nu s-ar fi făcut nimic. Suntem optimiști că domnul Isom vede valoarea colaborării cu noi.”