• Legea oferă sistemului judiciar german o marjă de manevră practic nelimitată, prin intermediul unor termeni juridici nedefiniți.
  • Acest lucru va pune în aplicare o decizie a UE din 2008 de combatere a rasismului, astfel încât presupusa declarație trebuie să fie susceptibilă.
  • Acestea nu trebuie să fie stabilite pe cale judiciară, poate fi suficientă și suspiciunea privind o afirmație de propagandă.

Modificarea alineatului 130 din Codul penal, decisă în mod clandestin, reprezintă un atac fără precedent la adresa drepturilor fundamentale ale libertății de exprimare și de întrunire. Având în vedere revenirea rapidă a militarismului german, orice exprimare a îndoielilor cu privire la propaganda de război asurzitoare și orice opoziție față de politica de război vor fi considerate infracțiuni pedepsite.

În mod specific, legislația va fi modificată pentru a include un paragraf care să precizeze că se pedepsește cu până la trei ani de închisoare faptul de a tolera, nega sau banaliza în mod grosolan genocidul, crimele împotriva umanității sau crimele de război, în mod public sau în cadrul unei adunări. Oficial, acest lucru va pune în aplicare o decizie a UE din 2008 de combatere a rasismului, astfel încât presupusa declarație trebuie să fie susceptibilă de a incita la ură sau la violență împotriva unui grup național, rasial, religios sau etnic, împotriva unor părți ale populației sau împotriva unei persoane din cauza apartenenței sale la acesta și de a tulbura liniștea publică”.

Amendamentul la lege, care a fost adoptat cu voturile social-democraților (SPD), liberal-democraților (FDP), Verzilor și creștin-democraților (CDU/CSU), a fost formulat în mod deliberat în așa fel încât nu se impune nicio limită privind timpul și locul infracțiunilor menționate mai sus și nici nu a fost nevoie ca acestea să fie stabilite definitiv de o instanță. O astfel de limitare fusese posibilă prin decizia-cadru a UE, dar coaliția semaforizată formată din SPD, FDP și Verzi, împreună cu CDU/CSU, nu a utilizat-o în mod deliberat, așa cum se menționează în mod explicit în rezoluția recomandată de Comisia parlamentară pentru afaceri juridice cu privire la lege. Chiar dacă o astfel de declarație este făcută într-o ședință nepublică, ea poate fi totuși urmărită penal.

Recomandări

MACRON CERE ARMĂ NUCLEARĂ PENTRU UE
CE FACEM CU POLUAREA?
CHINA AVERTIZEAZĂ SUA
BANII PENTRU UCRAINA RĂMÂN ÎN SUA
NO MORE EMMA?
SORANA MERGE ÎN TURUL 3 LA MADRID OPEN

Acest lucru înseamnă că nu contează când sau unde au avut loc crimele de război sau genocidul, sau dacă acestea au sau nu legătură cu Germania. Deoarece, de asemenea, acestea nu trebuie să fie stabilite pe cale judiciară, poate fi suficientă și suspiciunea privind o afirmație de propagandă. Este suficient dacă ofițerii de poliție, procurorii sau judecătorii le declară ca fiind adevărate.

În același timp, legea oferă sistemului judiciar german o marjă de manevră practic nelimitată, prin intermediul unor termeni juridici nedefiniți, cu privire la momentul în care va urmări în justiție declarațiile presupus ilegale și când nu, când este prezentă trivializarea, când aceasta este grosolană” și când o declarație este potrivită pentru a tulbura liniștea publică.

În ciuda tuturor negărilor din partea Ministerului Justiției, care indică procedurile de infringement ale UE împotriva Germaniei de anul trecut pentru că nu a pus în aplicare decizia UE din 2008, motivul înăspririi legii este, în mod evident, războiul din Ucraina.