• Comuna Berceni va fi prima comună din România care va avea metrou
  • Consiliul General al Capitalei a validat solicitarea Primăriei Sectorului 4
  • Metroul din Drumul Taberei este singurul construit după Revoluție

Vei putea ajunge de la stația Tudor Arghezi până în comuna Beceni. Noua linie „Tudor Arghezi” va fi gata până în 2022 și va costa 157 de milioane de lei

Premieră pentru România. Berceni va fi prima comună de la noi din țară care va avea metrou. Primăria Sectorului 4 vrea să construiască 3 noi stații, în prelungirea magistralei 2 de metrou.

Practic, vei putea merge de la stația Tudor Arghezi care acum e în construcție, până în comuna Berceni. Proiectul a primit undă verde de la Primăria Capitalei și, deocamdată, nu are și un termen de finalizare.

Recomandări

PUTIN DISCUTĂ CU FICO
BIBI AMENINȚĂ REBELII HOUTHI
CIOLACU: AVEM COALIȚIE
ZELE CREDE-N ADERARE
NEGOCIERI FĂRĂ SFÂRȘIT
UNDE TE DISTREZI ÎN PARIS

Violeta Boerescu, purtător de cuvânt Primăria Sectorului 4: „Vorbim despre un obiectiv fundamental pe care Sectorul 4 îl are în acest moment, adică acela de a configura total această zonă de sud, mai exact de a o transforma într-un atractiv punct de investiții și totodată de cel mai mare furnizor de locuri de muncă bine plătite.”

La capătul magistralei 2 de metrou se lucrează deja la o nouă stație din ianuarie. Tudor Arghezi și-ar putea deschide porțile la sfârșitul anului 2022. Linia de metrou va avea 1,6 kilometri și va costa 157 de milioane de lei. Andrei Stanciu este directorul firmei care construiește stația și e încrezător că stația va fi gata la timp.

Andrei Stanciu: „S-au demarat lucrările la începutul anului acesta. Stația are un regim de înălțime S + P+ 2, probleme majore pe perioada de execuție n-am întâmpinat.”

Până să fie gata metroul din comuna Berceni, să ne uităm la precedentul din Drumul Taberei. Panglica de inagurare a fost tăiată în 2020, cu patru ani întârziere. Construcția a 10 stații a durat 9 ani. Magistrala are 7 kilometri lungime
și a costat 3,2 miliarde de lei. De altfel, este singura construită după Revoluție.

La polul opus este metroul din Rusia. Este al cincilea cel mai mare din lume după distanța pe care o acoperă. Are 16 linii, 261 de stații și are o lungime de 381 de kilometri. Cea mai aglomerată zi din istoria metroului a fost pe data de 26 decembrie, 2014, când numărul vizitatorilor a atins aproape 10 milioane.