- Hoții profesioniști găsesc slăbiciunile măsurilor de securitate.
- Strategia folosirii hoților profesioniști se numește mystery shoplifting.
- Britanicii au investit 2 miliarde de dolari pe măsuri de securitate în magazine.
Angajați să fure. Magazinele din Marea Britanie nu mai fac față furturilor așa că au angajat hoți profesioniști ca să le învețe trucurile și să testeze eficiența măsurilor de securitate. Strategia „mystery shoplifting” – inventată de un fost profesor de criminologie Martin Gill – înseamnă recrutarea de infractori din închisori care sunt puși să simuleze furturi pentru a identifica slăbiciunile sistemelor de securitate.
Advertisment
Pentru a fi totul real, magazinele nu sunt anunțate când sunt vizitate de hoții angajați. Dacă furtul are succes, hoțul repetă operațiunea pentru a-i spune retailerului cât mai multe date despre vulnerabilitățile magazinului. Printre slăbiciunile descoperite de echipa lui Gill se numără: Alcoolul scump lăsat nesupravegheat și fără etichete de securitate, uși de urgență care ar fi trebuit să fie blocate, dar erau deschise sau sisteme de alarmă montate incorect pe produsele de lux.
În perioada septembrie 2022 – august 2023, pierderile din furturi au ajuns la 2,5 miliarde de dolari – dublu față de anul precedent, arată British Retail Consortium. 99% dintre cele 430.000 de cazuri raportate în 2023 nu au fost soluționate, ceea ce arată cât de dificil este pentru autorități să-i găsească pe hoți.
Recomandări
Citește și
- Bacalaureat 2025: Elevii claselor a XII-a susțin astăzi proba la limbile moderne
- Euro ajunge la cel mai redus nivel din ultimii doi ani, după ce tarifele impuse de Trump au intrat în vigoare
- Capital One își extinde oferta de experiențe premium pentru Generația Z prin achiziția Velocity Black
Partenerii noștri