România, pe primul loc în UE la accidente mortale. Polițist: Solidaritatea lipsește cu desăvârșire

Dacă întrebi șoferii români de ce suntem pe primul loc în UE la accidente mortale, probabil 9 din 10 dau vina pe lipsa autostrăzilor.

Azi, însă, am avut accidente în lanț unul după altul pe Autostrada Soarelui. Circulația a fost oprită, dar imediat ce a fost reluată, s-a mai produs un carambol. Mașinile implicate și oamenii răniți se numără cu zecile.

Dar în loc să facem bilanțul, vreau să vorbim despre prostul obicei de a merge la câțiva metri sau chiar mai aproape de mașina din față. Despre șoferii care îți dau flash-uri până te dai din calea lor. Despre claxoanele care se aud imediat ce se face semaforul verde. Și despre amenzile care clar nu descurajează pe nimeni.

Chiar am pățit-o, cred în urmă cu trei săptămâni în care chiar a intrat în mine și a fost foarte stresant pentru mine, pentru că am umblat toată ziua la asigurări. Nu mi se pare ok să nu păstrezi distanța reguamentară”, a povestit o șoferiță.

Trebuie să păstrăm o distanță de siguranță astfel încât să putem efectua manevra de oprire în condiții de siguranță. În cazul în care nu facem acest lucru la fel pute primi o sancțiune contravențională de la 580 la 725 de lei”, a spus Ioan Lazăr, inspector principal Poliția Rutieră Timiș.

În situația în care, un conducător auto, prin comportamentul lui, încalcă regulile de circulație prevăzute de legislația în vigoare, cu siguranță vă puteți adresa Poliției Rutiere”, a adăugat Ioan Lazăr.

E mai bine să nu intri în jocul lor. Mai bine să stai deoparte, să-ți vezi de drum. Nu am anunțat poliția, n-avea rost. Oricum nu se rezolvă nimic”, a spus un șofer.

Regula frânării este regula celor trei secunde, unde creierul percepe, dai comandă și apeși frâna. Când ai peste 15 m/s este imposibil să mai apeși frâna în timp util. Normal ar fi să lași minim 10 metri față de mașina din față, dacă nu mai mult”, a explicat Florin Staici, instructor de defensive driving.

„Trăim într-un ritm alert, care ne face să acumulăm mult stres și frustrare interioară, emoții care sunt descărcate, din păcate, cumva acceptate social. Mai exact, descărcarea acestei agresivități la volan, prin comportamente îndreptate spre ceilalți participanți la trafic”, a explicat Aurelia Marcoane, psihoterapeut.

Inspectorul principal Claudiu Costea, de la Brigada Rutiera, a povestit la ȘTIU cum putem face pentru a evita accidentele.

Sunt mai multe cauze care duc la producerea accidentelor. Infrastructura, comportamentul, nerespectarea regulilor pot duce la tragedii. Vorbim de multe vieți pierdute. Încurajăm conducătorii auto să folosească mașina, dar dacă alegem această variantă să nu uităm că sunt și reguli simple pe care trebuie să le respectăm. Acestea se referă la viteză, la prioritate, la răbdare, ce însemnă solidaritate sau politețe, care lipsește cu desăvârșire””, a spus Claudiu Costea.