• Peste 20 de piloți au declarat că s-au îmbolnăvit subit.
  • TAROM a anulat luni 10 curse interne și externe.
  • Printre cursele anulate erau: Paris, Frankfurt, Amsterdam, Istanbul.
  • Din 2007 încoace TAROM merge în pierdere an de an.
  • ZF: Un pilot TAROM ajunge la 5.000 de euro pe lună cu tot cu sporuri.
  • Salariul brut al directorului general TAROM: 37.000 lei pe lună.
  • 14,6 milioane de pasageri au călătorit în 2023 pe Otopeni.

A venit vacanța, dar nu pentru tine! Piloții TAROM sunt în vacanță, așa că de azi pe azi călătorii au fost anunțați că au fost anulate mai multe zboruri: interne, dar și externe: spre Europa, Asia și Africa.
Poate tot din cauza vacanței, piloții TAROM au declarat că s-au îmbolnăvit subit, așa că turiștii, oamenii de business sau tinerii cu drumuri spre facultățile de afară au fost obligați să rămână acasă sau să se descurce ei cumva.

Au sărit din schemă 10 curse. Spre și dinspre: Iași, Oradea, Paris, Frankfurt, Amsterdam, Istanbul, Budapesta, Cairo, Amman și Beirut. „29 de piloți sunt inapți de zbor” este explicația cu care a venit TAROM. Mișcare care sugerează că e de fapt o grevă mascată.

Un pilot ajunge la 5.000 de euro pe lună, deși piloți de la alte linii câștigă si 8.000 de euro. Mult mai bine stă treaba pentru șefii TAROM, companie care a avut 7 directori în 4 ani. Între 7 și 8.000 de euro câștigă directorul general, cel financiar și cel comercial. 2.500 de euro încasează fiecare membru al Consiliului de Administrație, deși din 2007 încoace TAROM „zboară” în pierdere an de an.

Și Iohannis si Ciucă au avut de suferit. Delegația României trebuia să plece spre summit-ul NATO cu o cursă de TAROM, dar s-a repliat și a zburat cu un avion militar Spartan până la Paris, de unde ia o cursă specială. Zborurile charter sunt și ele afectate.

O analiză ZF arată că, deși din 2008, Otopeni are pe hartie un miliard de euro anual investiții, modernizările ori au fost amânate, ori încă nu se văd. In schimb, in ultimii 10 ani profitul de repartizat. 2,1 miliarde de lei nu a fost reinvestit, ci transformat in dividendele către acționari: statul român.

În schimb aeroporturile din Iași, Cluj și Timișoara au fost modernizate recent. Aeroportul Iași are aproape aceeași suprafață cu Otopeni 34.000 de metri pătrați față de 38.000, deși pe Otopeni au zburat anul trecut 15 milioane de pasageri, iar la Iași sub 2,5 milioane.

Recomandări

AJUTOR PENTRU SECRET SERVICE
UK SE PREGĂTEȘTE DE MPOX
PRIMUL TRANSPLANT HEPATIC
PUTIN MĂREȘTE ARMATA
CUTREMUR ÎN ROMÂNIA
BRAND SAU UNIFORMĂ?

Citește și