• Prognoza pentru rata inflaţiei din România a ajuns la 12.5% pentru finalul anului 2022, în urma ultimelor proiecţii ale Băncii Naţionale Române.
  • 42% dintre românii din mediul urban declară că sunt informaţi sau foarte informaţi cu privire la fenomenul inflaţiei.
  • 6 din 10 respondenţi consideră că reducerea consumului ar putea rezolva problema inflaţiei, în măsuri semnificativ mai mari bărbaţii (63%), persoanele peste 55 de ani (71%), dar şi cele cu venituri ridicate (65%).

Într-un context marcat de lipsă de predictibilitate, 58% dintre români consideră că reducerea consumului este cea mai la îndemână soluţie pentru a combate dificultăţile financiare generate de inflaţie, arrată un studiu Reveal Marketing Research.

Atitudinea ostilă faţă de instituţiile statului capătă noi valenţe, guvernul fiind perceput de 67% dintre români ca responsabil pentru nivelul inflaţiei din România.

Prognoza pentru rata inflaţiei din România a ajuns la 12.5% pentru finalul anului 2022, în urma ultimelor proiecţii ale Băncii Naţionale Române. Cu toate acestea, în luna aprilie, rata inflaţiei a atins un nivel record de 13,8% pe teritoriul ţării noastre.

Recomandări

MACRON CERE ARMĂ NUCLEARĂ PENTRU UE
CE FACEM CU POLUAREA?
CHINA AVERTIZEAZĂ SUA
BANII PENTRU UCRAINA RĂMÂN ÎN SUA
NO MORE EMMA?
SORANA MERGE ÎN TURUL 3 LA MADRID OPEN

Conform studiului Reveal Marketing Research, aproape jumătate dintre români se consideră informaţi cu privire la fenomenul inflaţiei.

42% dintre românii din mediul urban declară că sunt informaţi sau foarte informaţi cu privire la fenomenul inflaţiei. Categoriile de persoane care se consideră mai puţin informate despre acest subiect sunt femeile (35%), persoanele sub 35 de ani (34%) şi cele cu venituri mici (35%). Mai mult, 72% dintre respondenţi consideră că nivelul inflaţiei din România este mai mare decât cel din alte ţări, într-o mai mare măsură persoanele peste 45 de ani (88%) şi cele cu venituri ridicate (80%).

Inflația a crescut cheltuielile necesare

Creşterile mari ale cheltuielilor necesare satisfacerii nevoilor de bază sunt cele mai resimţite consecinţe ale inflaţiei. Astfel, românii intervievaţi declară că cele mai afectate de scumpiri categorii de produse sunt alimentele (77%), combustibilul (77%) şi utilităţile (electricitate, gaz etc.) (70%). Acestea se află la o distanţă semnificativă de valoarea faţă de următoarea categorie de produse măsurate, materialele de construcţii, care a înregistrat un scor de 17%.

6 din 10 respondenţi consideră că reducerea consumului ar putea rezolva problema inflaţiei, în măsuri semnificativ mai mari bărbaţii (63%), persoanele peste 55 de ani (71%), dar şi cele cu venituri ridicate (65%).

O altă potenţială soluţie pentru combaterea efectelor inflaţiei este cererea unei măriri de salariu, 42% dintre românii din mediul urban preferând şi această opţiune.

Tinerii între 18-24 de ani sunt cei mai puţin dispuşi să îşi schimbe stilul de viaţă şi să îşi modifice obiceiurile de consum (53%), aceştia preferând în mai mare măsură cererea unei măriri de salariu (58%).

Românii se gândesc să plece din țară

Mai mult decât atât, un sfert dintre români iau în considerare şi emigrarea pentru a face faţă provocărilor economice aduse de inflaţie, alternativă menţionată în mai mare măsură de persoanele cu venituri mici.

Nemulţumirea şi neîncrederea în instituţiile statului iau amploare şi îi determină pe 67% dintre respondenţi să considere guvernul ca fiind responsabil pentru nivelul inflaţiei din România. Această atitudine ostilă este vizibilă într-o măsură semnificativ mai mare în cazul persoanelor de peste 45 de ani (77%).

Situaţiile de conflict sau război sunt considerate, de asemenea, cauze ale nivelului inflaţiei (60%), semnalate într-o măsură mai mare de persoanele cu venituri ridicate (70%).

Următoarele 2 poziţii sunt ocupate de pandemie (42%) şi de marile corporaţii (31%), acestea fiind menţionate în mai mare măsură de către tinerii între 18 şi 24 de ani.

Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piaţă full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development.