• Sancțiunile de călătorie nu i-au împiedicat pe rușii bogați să plece în vacanță anul trecut, potrivit unui nou raport.
  • Thailanda pare a fi una dintre cele mai populare destinații pentru acești turiști, cu o creștere de 81% a călătoriilor la clasa premium față de 2019.
  • De asemenea, turiștii s-au îndreptat către Turcia (creștere de 41%), Maldive (creștere de 137%) și Egipt (creștere de 181%).

Sancțiunile de călătorie nu i-au împiedicat pe rușii bogați să plece în vacanță anul trecut, potrivit unui nou raport. Când Rusia a invadat Ucraina în februarie 2022, Uniunea Europeană a suspendat vizele pentru călătorii ruși. Turiștii bogați au decis pur și simplu să își facă vacanța în altă parte.

De la începutul războiului, la 24 februarie 2022, până la sfârșitul lunii decembrie, biletele la clasa premium pentru călătoriile externe ale rușilor au explodat, crescând cu 10% față de nivelurile de dinaintea pandemiei, conform Euronews Travel.

Cu toate acestea, rușii obișnuiți au rămas acasă, călătoriile la clasa economică în aceeași perioadă scăzând cu 70% față de nivelurile din 2019.

Recomandări

HAVE MORE BABIES, SAVE THE PLANET
ATAC ARMAT ÎN RUSIA
MACRON FACE O PROMISIUNE FRANCEZILOR
UEFA, CONTRA VÂNĂTORILOR DE SELFIE
PROBLEME LA GRANIȚĂ
ORBAN, ACUZAT CĂ FOLOSEȘTE MAȘINĂRIA FRICII

Unde se duc rușii bogați?

Capacitatea de locuri – numărul de locuri pe care le vinde o companie aeriană – pe zborurile din Rusia către Uniunea Europeană a scăzut cu 99% față de perioada de dinaintea pandemiei, explică ForwardKeys.

Această limitare a numărului de locuri vine în condițiile în care majoritatea țărilor europene restricționează numărul de vize pe care le oferă călătorilor ruși. O mulțime de alte țări primesc în continuare turiști din această țară.

Thailanda pare a fi una dintre cele mai populare destinații pentru acești turiști, cu o creștere de 81% a călătoriilor la clasa premium față de 2019.

Călătoriile premium către Emiratele Arabe Unite sunt în creștere cu 108%. De asemenea, turiștii s-au îndreptat către Turcia (creștere de 41%), Maldive (creștere de 137%) și Egipt (creștere de 181%).

Capacitatea de locuri pe zborurile dintre Rusia și Orientul Mijlociu a crescut cu 27% față de perioada echivalentă dinaintea pandemiei. Numărul de locuri pe zborurile dintre Turcia și Rusia a crescut cu 26%.

Companiile aeriene turcești și din Orientul Mijlociu au beneficiat cel mai mult de această creștere, a declarat Olivier Ponti, vicepreședinte al Insights, ForwardKeys.

Cel mai mare impact asupra călătoriilor aeriene către și dinspre Rusia de la invazia Ucrainei din februarie anul trecut a fost reprezentat de sancțiunile legate de război, de care au beneficiat în special Turcia și Orientul Mijlociu, deoarece acestea au menținut zborurile directe către și dinspre Rusia” , a spus el.

Călătorii s-au înghesuit în Antalya, stațiunea de pe riviera turcească. Zborurile către această destinație de pe cele trei aeroporturi majore din Moscova, Vnukovo, Domodedovo și Sheremetyevo, au crescut cu 144%, 77% și, respectiv, 74%, comparativ cu nivelurile de dinaintea pandemiei.

Dar acest boom al călătoriilor este strict limitat la cei bogați, a spus Ponti.

Caracteristica cea mai revelatoare este boom-ul clasei premium, care pare să ilustreze o diviziune în societatea rusă între cei bogați, care și-au petrecut vacanțele cu stil, în timp ce cei mai puțin bogați au rămas acasă” , a spus el.

Cu toate acestea, valul de călătorii ale celor bogați pare să se fi prăbușit în 2023, susțin cei de la FlightKeys. Rezervările de zboruri la clasa premium sunt cu 26% mai mici decât nivelurile din 2019, iar cele la clasa economică au scăzut cu 66%.

Cum a influențat războiul prețurile zborurilor și durata călătoriilor?

Războiul a închis spațiul aerian deasupra unei mari părți a Ucrainei și a Rusiei. Acest lucru înseamnă o creștere a timpilor de zbor.

37% din traficul aerian între Europa și regiunea Asia-Pacific durează acum mai mult de opt ore, față de 23% înainte de invazie.

Tarifele medii au crescut, de asemenea, pe măsură ce costul vieții crește. În 2019, prețul zborurilor între Europa și Asia-Pacific a fost cu 20 la sută mai mare decât înainte de pandemie.