• În mod normal, într-un an, turismul grec contribuia cu 10% la PIB.
  • În 2019, Grecia câștigase din turism peste 21 mld. €, adică 12,5% din PIB.
  • Antreprenorii așteptau o recuperare de 30-35% din pierderile de anul trecut.

Turismul grec aducea în vremurile bune o contribuție mai mare de 10% în PIB. În 2019, Grecia câștigase din turism peste 21 de miliarde de euro, adică 12,5 din Produsul Intern Brut.

Situația s-a schimbat dramatic anul trecut, iar acum nu pare să se îmbunătățească. Antreprenorii au fost grav afectați de situație.

Nicole Christatu se ocupă de afacerea familiei ei, o cofetărie care este deschisă încă din anul 1936.

Recomandări

JURNALISM (IN)DEPENDENT
FĂRĂ ABONAMENT LA APPLE
CIOLACU: „RO ESTE INSTABILĂ”
INTERSTELLAR ARE SUCCES
BITCOIN INTRĂ ÎN LUX
DAC-AȘ FI PREȘEDINTE...

„Consider că guvernul nu a acționat cum trebuie în timpul pandemiei. Am fost în carantină timp de 8 luni, dar avem în continuare o incidență mare. Afectează foarte mult angajații. Afectează economia deoarece restaurantele și hotelurile nu nu mai funcționează cum trebuie, iar oamenii nu mai sunt plătiți nici măcar vara. Iarna este cu atât mai greu”, a spus Christatu.

Operatorii de turism se așteptau ca anul acesta să recupereze 30-35% din pierderile anului trecut. Situația din Mykonos, unde muzica a fost interzisă în cluburi le-a stricat planurile multora. Acum, turiștii preferă să se îndrepte către destinații unde restricțiile nu sunt atât de drastice, cum ar fi Bulgaria sau Turcia.

„Mykonos se compară cu Ibiza în Spania sau cu Mamaia Nord, Năvodari în cazul României, este o destinație de distracție și tocmai deaceea turiștii care veneau pentru distracție sunt dezamăgiți. În România veneau în zilele bune 3 milioane de turiști, pe când în Grecia veneau și 30 de milioane deci încasau foarte mult din turism”, spune Traian Bădulescu, consultant în turism.

Desigur, turiștii care nu se lasă intimidați de restricții, au găsit foarte repede alternative pentru a se distra în continuare. Majoritatea au ales să vină cu boxele portabile sau chiar să asculte muzică de pe telefon în locațiile care înainte de pandemie erau animate de petreceri extravagante.