• Știrea cu listarea la bursă a UiPath a făcut înconjurul presei internaționale
  • Dines nu crede că veniturile UiPath au crescut datorită efectelor pandemiei
  • În 2018, Daniel Dines susținea că UiPath se vrea un fel de Facebook sau Google

În 2018 visau să devină un Google sau un Facebook al României. Pe atunci erau evaluați la 1,1 miliarde de dolari. În februarie anul acesta trecuseră de 35 de miliarde.

Astăzi au lumea la picioare și Google, HP, împreună cu Serviciul Britanic de Sănătate, printre clienți. Este vorba despre cea mai inovatoare companie de la noi, UiPath, care a pornit într-un mic apartament din București.

În urmă cu trei ani, fondatorul companiei, Daniel Dines, prezenta compania ca pe o nouă inovație, gata să poată călca pe urmele giganților Google sau Facebook.

Recomandări

CÂND INTRĂM ÎN SCHENGEN
AFACERI RUSIA-COREEA
STĂ PROST CU VÂNZAREA
REVOLTA ROBOȚILOR
CE-AU GĂSIT AL LOR SĂ FIE
ANIME ȘI MANGA

„Când am avut primul client (n.r. în anul 2014) ne-am dat seama că de fapt există o piață enormă la nivelul companiilor foarte mari din toată lumea. Dacă se întâmpla cu doi ani mai devreme noi nu aveam un produs ca să intrăm în piața respectivă. Noi vrem să fim, în România, și o spunem deschis și fără niciun fel de aroganță, noi vrem să fim un soi de Google sau Facebook în România. Deci noi vrem să creem un nou tip de companie”, spunea Daniel Dines.

UiPath a creat vâlvă în presa străină

Presa internațională a vuit în urma celui mai recent succes: listarea la Bursa din New York. Bloomberg l-a ridicat în slăvi pe Daniel Dines, pe care l-a caracterizat drept programatorul care a transformat o idee nebună, într-o avere de 6 miliarde de dolari.

Forbes a marcat creșterea de 20% a acțiunilor UiPath și vorbește despre o valoare de piață de peste 30 de miliarde de dolari. Printre numele mari din presă care au scris despre Uipath se numără incusiv Financial Times și The Wall Street Journal.

La postul american de știri CNBC, Dines a declarat că succesul companiei nu are foarte mare legătură cu exodul omenirii către online, odată cu pandemia.

„Pandemia a fost net neutră cu noi, din punct de vedere al veniturilor. Nivelul de conștientizare al importanței transformării digitale a crescut de 10 ori, fără aportul pandemiei”, a explicat Daniel Dines, CEO UiPath.