• Sectorul Predeal-Cristian din cadrul Autostrăzii Ploiești-Brașov a fost dat joi în folosință
  • Tronsonul are 6,3 kilometri profil de autostradă și 3,7 kilometri profil de drum național cu patru benzi
  • Ministrul Transporturilor: „Anul 2020 a fost cel mai bun an din ultimii 10 in ceea ce privește ritmul de contractare la nivelul CNAIR

Sectorul Predeal-Cristian al Autostrăzii Ploiești-Brașov a fost dat joi în folosință. Acesta are 6,3 kilometri profil de autostradă și 3,7 kilometri profil de drum național cu patru benzi.

Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a anunțat joi pe Facebook că lucrările la lotul Predeal- Cristian erau în noiembrie 2019 la un stadiu fizic de 10,5%.

„Am reușit să finalizăm acest lot, asigurându-i finanțarea astfel încât să se recupereze întârzierile înregistrate pe parcursul său în implementare, în acest sens anul acesta efectuându-se plăți de 87 mil. lei comparativ cu 30 mil lei in anul 2019”, a scris Bode.

Recomandări

ISRAELUL A ATACAT IRANUL
CINE ÎNCEARCĂ SĂ-L ASASINEZE PE ZELENSKI?
UNDE MERGI AZI?
TEHERAN: IRAN NU PLĂNUIEȘTE UN RĂSPUNS
INS: PIAȚA REZIDENȚIALĂ SCADE
TAYLOR SWIFT CÂNTĂ DESPRE GÂNDURILE SUICIDARE

Conform acestuia, în noiembrie 2019, întreg sectorul Ploiești- Brașov era blocat.

„În cele 12 luni de guvernare, am dat coerență proiectului care a fost aruncat în anul 2018 în aceeași formulă toxică de PPP, precum Autostrada Unirii – A8, un experiment eșuat după cel al procedurii de atribuire a contractului prin concesiune de lucrări publice, testat mulți ani la rând. Am anulat această aberație procedurală și am transferat proiectul la CNAIR pentru a fi reluată implementarea, acolo unde îi este locul”, a mai scris ministrul pe rețeaua de socializare.

Acesta a anunțat că în 2020 au fost astfel finalizați 90 de kilometri de autostradă.

„Anul 2020 a fost cel mai bun an din ultimii 10 in ceea ce privește ritmul de contractare la nivelul CNAIR. Vorbim despre contracte încheiate de execuție autostrăzi, drumuri expres, drumuri naționale și VO in valoare de aproximativ 2 miliarde euro, la care se adaugă proceduri de licitație lansate și validate de către ANAP în valoare de aprox. 6 mld euro. Ca o comparație, anul 2011 a fost anul în care compania de drumuri a contractat lucrări de 1 mld de euro, în anul 2020 am atins un maxim istoric al ultimilor 10 ani, cu 8 mld. de euro, de opt ori mai mult în raport cu anul 2011”, a mai transmis Lucian Bode.