Nu este o rochie roșie, este superlativul eleganței!

Dacă Chanel are jacheta din tweed și Yves Saint Laurent are tuxedo-ul, ei bine, rochia roșie este sinonimă cu Valentino. Student fiind, îndrăgostit de operă, Garavani descoperă puterea de seducție a roșului în ținutele sopranelor. Astfel că, la finele anilor 50, când și-a prezentat prima colecție, rochia roșie a devenit semnătura casei de modă.

„Cred că o femeie îmbrăcată în roșu este întotdeauna magnifică”, declara Valentino Garavani.

Recomandări

FILIPINE ACUZĂ CHINA
NU RĂMÂN PASIVI
LEGEA MARȚIALĂ ÎN COREEA DE SUD
ÎMPREUNĂ, DAR SEPARAT?
HACKERII IRANIENI VIZEAZĂ SUA
TRUMP, FASCINAT DE PUTERE

Rochia originală din colecția de debut, numită „Fiesta”, a fost o rochie de cocktail, fără bretele, confecționată din tul drapat și accesorizată cu trandafiri tridimensionali. Roșul pur al rochiei și design-ul au garantat succesul instantaneu. În acel moment se născuse o stea! Și prin stea, ne referim atât la Valentino însuși, cât și la culoarea iconică, numită ulterior „Roșu Valentino”.

Legendarul designer și-a creat propria combinație de pigmenți – 100% magenta, 100% galben, 10 % negru – pentru a obține iconicul „Rosso Valentino”. O culoare înregistrată care deține propria poziție în graficul oficial de culori Pantone. Nicio altă culoare nu a făcut o femeie să arate mai unică și mai splendidă în colecțiile casei de modă, fie că vorbim despre ready-to-wear sau haute couture.

Pentru Valentino, roșul nu este doar o culoare, este un semn atemporal, un logo, o nuanță emblematică a unei mărci cu tradiție, o valoare.

În anul 2008, Valentino, acest „ultimul împărat al haute-coutureului”, ne-a făcut cu mâna pentru ultima oară de pe catwalk, lăsând în urmă o impresionantă colecție de rochii roșii memorabile.