Warren Buffet, celebrul om de afaceri și investitor american a declarat la un moment dat: „Prețul este ceea ce plătești. Valoare este ceea ce obții.”
Advertisment
Aceasta este cea mai simplă definiție pentru una dintre cele mai cunoscute strategii de preț, re-spectiv preț bazat pe valoare. În acest caz, prețul unui produs sau serviciu este stabilit în funcție de percepția consumatorului vizavi de valoarea acestuia, care trebuie să fie mai mare decât suma plătită pentru achiziția sa.
Conform unui studiu de piață realizat recent de una din companiile de profil din România, în următoarele 12 luni, 70% din români intenționează să cheltuie mai puțin pe fondul creșterilor con-tinue de prețuri și perspectivelor recesiunii.
Recomandări
În același timp, o altă cercetare realizată la jumătatea anului 2022 de către cea mai mare companie de date din lume, ne atrage atenția asupra loialității a 50% din respondenți față de brandurile preferate. Prețuri crescute înseamnă loialitate mai scăzută. Sau cum ar zice vechiul proverb românesc: Frate, frate, dar brânza e pe bani.
Date fiind aceste insight-uri, care ar fi strategia potrivită de preț în vremuri nu tocmai potrivite pentru consum?
Preț bazat pe cost
Acest preț se stabilește pornind de la costul produsului sau serviciului la care se adaugă o marjă de profit (mark-up).
Preț bazat pe competiție
Acest preț se stabilește pornind de la prețurile produselor sau serviciilor similar.
Preț bazat pe valoare
Acest preț se stabilește pornind de la valoarea percepută de client.
Preț bazat pe noutate
Acest preț se stabilește pornind de la maximul cu care poți comercializa un produs sau ser-viciu profitând fie de noutatea ofertei, fie de primul venit pe o anumită piață. Este cunoscut și sub numele de Price Skimming.
Indiferent care va fi strategia de preț aleasă pentru 2023, trebuie să îți păstrezi flexibilitatea. Cum bine zice actorul de comedie George Carlin: „nimeni nu știe ce va urma, deși toată lumea pare că știe”
Partenerii noștri