• Chatbot-ul a sugerat mai multe cazuri care implică accidente aviatice pe care un avocat nu le-a putut găsi prin metodele obișnuite folosite la firma sa de avocatură.
  • Problema a fost că multe dintre aceste cazuri nu au fost reale sau au implicat companii aeriene care nu existau.
  • Avocatul a spus că a crezut în mod eronat că prezentarea confuză a rezultat din extrase din diferite părți ale cazului.

Doi avocați au acuzat chatbotul ChatGPT că i-a păcălit să includă cercetări juridice fictive într-un dosar al instanței. Avocații Steven A. Schwartz și Peter LoDuca se confruntă cu o posibilă pedeapsă din cauza unui proces împotriva unei companii aeriene care includea referiri la cauze din trecut pe care Schwartz le-a considerat reale, dar care au fost inventate de chatbot-ul alimentat de inteligența artificială, scrie AP News.

Schwartz a explicat că a folosit programul inovator în timp ce căuta precedente legale care să susțină cazul unui client împotriva companiei aeriene columbiene Avianca pentru o vătămare suferită pe un zbor din 2019. Chatbot-ul a sugerat mai multe cazuri care implică accidente aviatice pe care Schwartz nu le-a putut găsi prin metodele obișnuite folosite la firma sa de avocatură.

Problema a fost că multe dintre aceste cazuri nu au fost reale sau au implicat companii aeriene care nu existau. Schwartz i-a spus judecătorului de district al SUA P. Kevin Castel că „opera sub o concepție greșită și că acest site web obținea aceste cazuri de la o sursă la care nu aveam acces”.

Recomandări

HARRY NU PRIMEȘTE MAI MULTĂ SECURITATE
PAKISTANUL, LOVIT DE PLOI
PIEPER SE RETRAGE DE LA C.E.
TAYLOR SWIFT AR PUTEA DEVENI ȘI ACTRIȚĂ
FRUMUSEȚEA CREATĂ DE A.I., PREMIATĂ
DUA LIPA ȘI-A VIZUALIZAT VIITORUL

El a spus că „a eșuat lamentabil” în a face cercetări ulterioare pentru a se asigura că citările sunt corecte. „Nu știa că ChatGPT ar putea inventa cazuri”, a spus Schwartz.

Judecătorul l-a confruntat pe Schwartz cu un caz legal inventat de ChatGPT. A fost descris inițial ca un caz de moarte din culpă introdus de o femeie împotriva unei companii aeriene doar pentru a se transforma într-o reclamație legală despre un bărbat care a ratat un zbor spre New York și a fost forțat să suporte cheltuieli suplimentare.

„Putem fi de acord că este o farsă legală?”, întrebă Castel. Schwartz a spus că a crezut în mod eronat că prezentarea confuză a rezultat din extrase din diferite părți ale cazului.

„Aș dori să îmi cer scuze sincer”, a spus Schwartz. El a adăugat că a suferit pe plan personal și profesional din cauza gafei și s-a simțit „stânjenit, umilit”. El a spus că el și firma în care a lucrat – Levidow, Levidow & Oberman – au pus măsuri de protecție pentru a se asigura că nimic similar nu se mai întâmplă.

Citește și: