- Chatbot-ul a sugerat mai multe cazuri care implică accidente aviatice pe care un avocat nu le-a putut găsi prin metodele obișnuite folosite la firma sa de avocatură.
- Problema a fost că multe dintre aceste cazuri nu au fost reale sau au implicat companii aeriene care nu existau.
- Avocatul a spus că a crezut în mod eronat că prezentarea confuză a rezultat din extrase din diferite părți ale cazului.
Doi avocați au acuzat chatbotul ChatGPT că i-a păcălit să includă cercetări juridice fictive într-un dosar al instanței. Avocații Steven A. Schwartz și Peter LoDuca se confruntă cu o posibilă pedeapsă din cauza unui proces împotriva unei companii aeriene care includea referiri la cauze din trecut pe care Schwartz le-a considerat reale, dar care au fost inventate de chatbot-ul alimentat de inteligența artificială, scrie AP News.
Schwartz a explicat că a folosit programul inovator în timp ce căuta precedente legale care să susțină cazul unui client împotriva companiei aeriene columbiene Avianca pentru o vătămare suferită pe un zbor din 2019. Chatbot-ul a sugerat mai multe cazuri care implică accidente aviatice pe care Schwartz nu le-a putut găsi prin metodele obișnuite folosite la firma sa de avocatură.
Problema a fost că multe dintre aceste cazuri nu au fost reale sau au implicat companii aeriene care nu existau. Schwartz i-a spus judecătorului de district al SUA P. Kevin Castel că „opera sub o concepție greșită și că acest site web obținea aceste cazuri de la o sursă la care nu aveam acces”.
El a spus că „a eșuat lamentabil” în a face cercetări ulterioare pentru a se asigura că citările sunt corecte. „Nu știa că ChatGPT ar putea inventa cazuri”, a spus Schwartz.
Judecătorul l-a confruntat pe Schwartz cu un caz legal inventat de ChatGPT. A fost descris inițial ca un caz de moarte din culpă introdus de o femeie împotriva unei companii aeriene doar pentru a se transforma într-o reclamație legală despre un bărbat care a ratat un zbor spre New York și a fost forțat să suporte cheltuieli suplimentare.
„Putem fi de acord că este o farsă legală?”, întrebă Castel. Schwartz a spus că a crezut în mod eronat că prezentarea confuză a rezultat din extrase din diferite părți ale cazului.
„Aș dori să îmi cer scuze sincer”, a spus Schwartz. El a adăugat că a suferit pe plan personal și profesional din cauza gafei și s-a simțit „stânjenit, umilit”. El a spus că el și firma în care a lucrat – Levidow, Levidow & Oberman – au pus măsuri de protecție pentru a se asigura că nimic similar nu se mai întâmplă.
Citește și: