• Cei care zboară frecvent ar putea să își rezerve un loc cât mai aproape posibil de partea din față, pentru a putea debarca mai repede.
  • Potrivit analizei datelor unui recensământ, șansele de a muri într-un avion sunt de aproximativ 1 la 205.552, comparativ cu 1 la 102 într-o mașină.
  • Așezarea lângă un rând de ieșire vă va oferi întotdeauna cea mai rapidă ieșire în caz de urgență, cu condiția să nu existe un incendiu pe acea parte.

Atunci când rezervați un zbor, vă gândiți vreodată ce loc vă va proteja cel mai bine în caz de urgență? Probabil că nu. Cei mai mulți oameni rezervă locurile pentru confort, cum ar fi spațiul pentru picioare, sau pentru comoditate, cum ar fi accesul ușor la toalete. Cei care zboară frecvent ar putea să își rezerve un loc cât mai aproape posibil de partea din față, pentru a putea debarca mai repede.

Rareori rezervăm un zbor cu speranța de a obține unul dintre locurile din mijloc pe ultimul rând. Aceste locuri sunt, din punct de vedere statistic, cele mai sigure dintr-un avion.

Călătoria cu avionul este sigură

Transportul aerian este cel mai sigur mod de transport. În 2019, au existat puțin sub 70 de milioane de zboruri la nivel global, cu doar 287 de decese. Potrivit analizei datelor de recensământ efectuate de Consiliul Național de Siguranță din SUA, șansele de a muri într-un avion sunt de aproximativ 1 la 205.552, comparativ cu 1 la 102 într-o mașină. Chiar și așa, acordăm puțină atenție accidentelor rutiere fatale, dar când auzim despre prăbușirea unui ATR72 în Nepal, acesta este știrea principală pe toate paginile de știri.

Recomandări

ZIUA FEMEILOR DIN MUZICĂ
CÂND ADERĂ MOLDOVA LA UE
CUM ÎNVINGE EUROPA CRIZA ENERGETICĂ
PRĂBUȘIREA PODULUI DIN BALTIMORE
CILLIAN MURPHY DEVINE VEGAN
GOSLING ÎȘI FACE COMPANIE DE PRODUCȚIE

Citiți mai mult: Zborul Qantas Mayday: poate un avion să zboare în mod normal cu un singur motor? Un expert în aviație explică

Interesul nostru pentru accidentele de avion ar putea consta în dorința de a înțelege de ce se întâmplă sau care sunt șansele ca acestea să se repete. Și poate că nu este un lucru rău; preocuparea noastră asigură investigarea amănunțită a acestor incidente tragice, ceea ce contribuie la menținerea siguranței transportului aerian.

Sincer vorbind, nu este nevoie să vă faceți griji cu adevărat cu privire la siguranță atunci când vă urcați la bordul unui zbor comercial. Dar dacă încă mai aveți acea întrebare sâcâitoare în cap, împinsă de pură curiozitate, citiți mai departe.

În mijloc, în spate

În cazul prăbușirii zborului United 232 din 1989 în Sioux City, Iowa, 184 dintre cele 269 de persoane aflate la bord au supraviețuit accidentului. Cei mai mulți dintre supraviețuitori stăteau în spatele clasei întâi, spre partea din față a avionului.

Cu toate acestea, o investigație TIME care a analizat 35 de ani de date privind accidentele aviatice a constatat că locurile din spatele mijlocului aeronavei au avut cea mai mică rată de mortalitate: 28%, față de 44% pentru locurile din mijlocul culoarului.

Și acest lucru are sens din punct de vedere logic. Așezarea lângă un rând de ieșire vă va oferi întotdeauna cea mai rapidă ieșire în caz de urgență, cu condiția să nu existe un incendiu pe acea parte. Dar aripile unui avion înmagazinează combustibil, așa că acest lucru descalifică rândurile de ieșire din mijloc ca fiind cea mai sigură opțiune de rând.

În același timp, faptul că ești mai aproape de partea din față înseamnă că vei fi afectat înaintea celor din spate, ceea ce ne lasă cu ultimul rând de ieșire. În ceea ce privește motivul pentru care locurile din mijloc sunt mai sigure decât cele de la fereastră sau de pe culoar, acesta este, așa cum v-ați putea aștepta, din cauza tamponului oferit de faptul că există oameni de o parte și de alta.