• Șansele să cumperi fructe care nu mai arată perfect cresc cu 60% prin mesaje emoționale.
  • Un supermarket din Germania folosește mesaje empatice pentru a vinde anumite produse.
  • Soluția este extrem de ieftină și eficientă pentru a combate risipa alimentară.

Te-ai simțit vreodată vinovat când ai văzut o banană singură pe raft, în timp ce tu puneai în coș un ciorchine întreg? Un supermarket din Germania a găsit o soluție ingenioasă pentru această situație, care ar putea fi utilă și în magazinele din România, unde risipa alimentară este o problemă la fel de mare. Experimentul lor arată că atunci când o banană „tristă și singură” îți cere ajutorul printr-un mesaj empatic, șansele să o iei acasă cresc cu aproape 60%.

Cum poate un simplu mesaj să salveze tone de banane de la gunoi

Este uimitor de simplu – un bilețel cu mesajul „sunt singură și tristă” poate crește vânzările bananelor individuale cu 58%. Cercetătorii au descoperit că atunci când clienții văd o banană „tristă și singură”, dezvoltă empatie față de ea și sunt mult mai înclinați să o cumpere, comparativ cu situația în care văd același fruct cu un mesaj vesel sau neutru. Este o soluție extrem de ieftină și eficientă pentru a combate risipa alimentară din supermarketuri.

De ce ne atașăm emoțional de o banană singură pe raft

Tot mai mulți oameni trăiesc și mănâncă singuri în ziua de azi. Când văd o banană solitară pe raft, se creează o conexiune emoțională neașteptată – parcă își văd propria situație reflectată în acel fruct singur. Studiul, care a urmărit comportamentul a peste 3.800 de cumpărători, arată că această empatie nu este doar o teorie – ea chiar îi determină pe oameni să cumpere acele banane „singuratice”, reducând astfel și risipa alimentară din magazine.

Recomandări

PREZIDENȚIALELE RĂMÂN ANULATE
STARE DE URGENȚĂ ÎN MOLDOVA
NOI LEGI ÎN IRAN
MELONI CÂȘTIGĂ PUTERE
CINE MERGE-N GUVERN
FUGA LUI ASSAD

Citește și