Cum să te simți confortabil atunci când ești gol

FOTO: Hepta
  • Nu toată lumea este atât de confortabilă când vine vorba de a sta dezbrăcat complet.
  • Pentru mulți, nuditatea sau doar perspectiva de a dezvălui mai multă piele poate fi de neconceput.
  • Cu toate astea, terapeuții susțin că există motive convingătoare pentru a urmări o relație mai fericită cu propria ta formă.

Indiferent dacă vrei să găsești bucurie în corpul tău, sau doar o mai mare acceptare de sine, noile strategii de la psihologi, activiști și de la nudiști te-ar putea ajuta în acest proces, scrie The New York Times.

Nu toată lumea este atât de confortabilă când vine vorba de a fi complet gol. Pentru mulți dintre noi, nuditatea sau doar perspectiva de a dezvălui mai multă piele în timpul verii poate fi grea.

Renee Engeln, profesor de instruire în psihologie și director al Laboratorului Corp și Media de la Universitatea Northwestern, care cercetează problemele legate de imaginea corpului femeilor, spune „Chiar și a fi singuri goi ne poate lăsa vulnerabili la vocea critică din propria noastră minte”.

Scopul de a te simți „bine” în timp ce ești goal(ă) tinde să fie încurcat în standardele culturale cu perfecțiunea pe care puțini dintre noi o îndeplinesc, adaugă ea.

Cu toate acestea, terapeuții, activiștii pentru imaginea corporală și, da, nudiștii susțin că există motive convingătoare pentru a urmări o relație mai fericită cu propria ta formă sau cel puțin cu una neutră.

Cercetările arată, de exemplu, că percepția femeilor despre cât de atractive sunt le poate influența dorința sexuală, în timp ce starea relativ confortabilă cu aspectul cuiva a fost legată de o mai mare stimă de sine și satisfacție generală în viață.

Stai mai mult timp gol\ goală

A învăța să te simți bine cu corpul tău poate fi o sarcină lungă și grea, iar multe dintre obstacolele care stau în cale sunt de natură socială. Totuși, dr. Engeln spune că, pentru unii oameni, cheia pentru a se simți mai bine goi este „pur și simplu să fie goi mai des”.

Stephanie Yeboah, o activistă pentru imaginea corporală spune că dacă stai o oră sau două complet gol, câteva zile pe săptămână, te poate ajuta în procesul de acceptare a corpului.

Este important, totuși, să te asiguri că ești într-un spațiu în care te simțiți în siguranță, fie că este în intimitatea dormitorului sau într-un cadru mai public, cum ar fi o plajă sau o stațiune pentru nudiști.

Concentrează-te pe cum se simte corpul tău

Zoë Bisbing, asistent social clinic autorizat, lucrează cu pacienți care se luptă în ceea ce ea numește o „stare de evitare a corpului”. Majoritatea oamenilor își acoperă anumite părți ale corpului și rareori se uită cu adevărat la ei înșiși, spune ea. Adesea, ei renunță la a face plajă sau sex.

Cultura pop și rețelele sociale ne condiționează pe toți să vrem un „corp zvelt, tânăr, capabil”. Deși legătura dintre rețelele sociale și imaginea negativă a corpului nu este atât de clară pe cât se crede uneori, cercetările arată că petrecerea timpului privind conținutul pozitiv al corpului online poate stimula starea ta de spirit.