Cum se poate îmbunătăți traficul din București?

Traficul din București are o singură rezolvare – Primăriile trebuie să regândească complet modul în care locuitorii se plimbă prin oraș.

Ne trebuie mai multe zone pietonale, taxe de congestionare a traficului, zone cu emisii scăzute și piste de bicicletă. Rețeta merge de minune în Marea Britania, ne-a spus-o Ambasadorul Giles Portman, la Conferința Asociației Smart City despre Mobilitate Urbană.

Nicușor Dan a fost și el invitat, dar nu a mai ajuns la conferință ca să ne spună ce planuri are.

În schimb au venit reprezentanții transportului public din București, adică STB și Metrorex. Directorului STB, Daniel Istrate. spune ca transportul de la suprafață a câștigat anul acesta 50.000 de călători noi.

Parcările Park and Ride o duc și ele puțin mai bine, dar sunt încă departe de potențialul lor. Cum încearcă Metrorex să le umple – secretul e comunicarea.


Daca tot vrem transport comun ca afară, poate ar fi bine să îi întrebăm pe alții cum își gestionează capitalele. Noi l-am întrebat pe Ambasadorul Marii Britanii cum țin londonezii traficul sub control.

Totuși soluția pentru aglomerație s-ar putea să vină de unde ne așteptăm mai puțin.

În loc să mai stăm unul lângă altul pe străzi, putem să începem să mergem cu dronele prin aer. Surefly Octocopter e un elicopter mic cu un motor electric și un generator pe motorină care poate zbura 120 de km cu 120 de km pe oră. Ce îl scoate în evidență, e faptul că îl conduci cu un joystick că cel pentru jocuri video și un controler pentru viteză. Sistemul automat te ajută și el să stai în aer, așa că poate să fie condus de aproape oricine.

La final de septembrie și la mijloc de octombrie vor ajunge la București următoarele două trenuri de metrou pe care Alstom le asamblează în Brazilia, a spus directorul pe România al companiei. Primul tren a sosit în aprilie și este testat în zona Berceni. Călătorii vor putea merge cu aceste trenuri abia în martie 2025.

Exit mobile version