- „Quiet quitting” implică o productivitate aparentă, dar fără implicare reală.
- Studiile arată că gen Z și milenialii înregistrează cea mai mare scădere a implicării.
- Gallup: Dezangajarea costă companiile 18% din salariul anual per angajat.
„Quiet quitting” sau „demisia silențioasă” înseamnă atitudinea în care faci strictul necesar la locul de muncă, fără a depune eforturi suplimentare.
Advertisment
Generația Z, care adoptă masiv acest fenomen, este cunoscută pentru a vedea jobul… doar ca un job. Ei ajung să își prioritizeze viața personală în detrimentul sacrificiului pentru carieră.
Ce îi determină pe tineri să adopte quiet quitting?
„Este un fenomen global despre care s-a vorbit mult în ultimul timp și care are mai puțin o legătură cu categoria de vârstă și mai mare legătură cu tipul de organizație, cu momentul economic pe care îl traversăm de ceva timp, respectiv încetinirea sau chiar scăderea rezultatelor și proiectelor din anumite organizații.
Recomandări
Deci nu aș pune vina și nici nu aș folosi în niciun fel în mod negativ acest quiet quitting ca fiind apanajul tinerei generații din cadrul forței de muncă. Sigur că da, avantajul lor sau punctele forte, aș putea să spun, sunt că față de generațiile anterioare, ca orice altă generație de până acum, generația tineră a venit cu mai multă deschidere, a venit cu mai puțină răbdare și într-adevăr cu mai puțină dorință de sacrificiu, ceea ce e un lucru bun.
Eu l-aș pune la laude pentru ei. Aș vrea să ne schimbăm un pic paradigma și să privim acest lucru ca pe o normalitate. Este normal să nu ne sacrificăm pentru job, este normal să prioritizăm viața personală, este normal și bine, nu știu ce înseamnă normalul până la urmă, dar este bine să ne prioritizăm valorile și părțile pozitive.
În momentul în care este un mediu toxic, în momentul în care lucrurile nu funcționează așa cum ar trebui sau așa cum ne dorim sau așa cum este corect și firesc într-o economie și într-o relație angajat-angajator, cred că e de dorit să nu facem rabat, să nu facem compromisuri și să prioritizăm lucrurile personale”, a declarat Oana Botolan, expert HR, pentru Aleph News.
Ce faci ca CEO să găsești o solutie?
„Sunt și angajator și antreprenor, deci vorbesc în cunoștință de cauză. Schimb pălăria de expert în resurse umane acum.
Vorbesc din punctul de vedere al unui angajator și spun că ce aș face și ce fac este să-mi pun problema cum pot schimba lucrurile în cadrul organizației, în cadrul echipei, în modul în care se întâmplă lucrurile, în care se întâmplă proiectele, în care se transmite informația, în care procesele de lucru, astfel încât să putem lucra cu motivație, să putem lucra cu productivitate și, sigur că da, să putem să ne aducem oamenii potriviți în cadrul echipelor.
Nu întotdeauna va fi o potrivire perfectă sau foarte bună între orice fel de persoană și orice fel de echipă sau angajator. În consecință, trebuie să existe acea potrivire de valori, de obiective”, a declarat Oana Botolan, expert HR, pentru Aleph News.
Citește și
- Gen. Z vrea mai puțin sex în filme. 63% nu îi văd sensul
- Elon Musk a lucrat ilegal în Statele Unite. Ce dezvăluie tinerețea miliardarului
- Gen. Z e mai ușor de ofensat. De ce fug angajatorii de tineri?
Partenerii noștri