New year, new me. Doar 3 din 10 români sunt optimiști și cred că o viață mai bună îi așteaptă în noul an

New year, new me. Este o vorbă perpetuată în Statele Unite când vine vorba despre rezoluțiile de Anul Nou. Cu alte cuvinte, e bine să începi un nou an cu optimism. Doar că un studiu Reveal Marketing Research arată contrariul. Doar 34% dintre români sunt optimiști.

Optimismul este în declin la români. Dacă în 2023 aveam un procent de 48%, anul 2024 este privit de doar 34% din români cu optimism. Doar 3 din 10 români sunt optimiști și cred că o viață mai bună îi așteaptă în noul an. Femeile sunt mai optimiste (37%) decât bărbații (30%). Tinerii între 18-24 ani ajung la un procent de (43%) iar persoanele mature peste 55 ani (45%) .

Mai mult, 4 din 10 români își propun să-și schimbe locul de muncă în 2024. Nivelul de mulțumire cu locul de muncă (51%) și situația financiară prezentă (46%), iar dacă ne uităm la rezoluțiile pentru acest an, 34% români vor să călărească mai mult, 32% să petreacă mai mult timp cu familia și 27% să se alimenteze mai sănătos. 47% dintre români nu adoptă nici o perspectivă optimistă, nici una pesimistă în privința anului 2024, iar 19% sunt pesimiști.

Ce a dus la această scădere a optimismului?

Dacă la începutul lui 2023 se simțea redobândirea libertății după perioadele de restricții impuse de pandemie, începutul lui 2024 a venit pe un fondul incertitudinilor și schimbărilor socio-economice. În acest context de viitor incert era de așteptat ca românii să facă un apel la prudență și adaptabilitate. Există totuși un optimism la îmbunătățirea situației financiare personale cu un procent de (34%).

Avem mai multă mulțumire în sfera relațiilor familiale cu (75%), cu persoanele apropiate (66%) sau de relațiile sentimentale (65%). Dacă ne îndreptăm atenția către tineri, cei între 25-34 ani își doresc în mai mare măsură să participe la cursuri de dezvoltare personală 23%, iar reprezentanții generației Z (19-24 ani) să meargă la sala de fitness 19%. Cei de peste 55 ani, vor să acorde mai mult timp pasiunilor lor (21%) și de a merge mai des la biserică (17%).

Citește și

Exit mobile version