• Emmie Killin a crescut cu telefoane mobile și rețele de socializare și nu a cunoscut niciodată o viață care să nu fie inundată de tehnologie.
  • Așa că jurnalista, din Lancashire, a decis să se abțină pentru weekend, lăsându-și telefonul închis de vineri până luni.
  • Ea a realizat ce provocare trebuie să fie pentru cei care nu își permit telefoane.

O tânără s-a simțit „extrem de singură” și „neliniștită” după ce a trecut prin una dintre cele mai „grele” încercări prin care a trecut vreodată – oprirea telefonului în weekend. Emmie Killin, în vârstă de 21 de ani, a crescut cu un telefon și se simte ca acasă cu rețelele de socializare, dar a fost curioasă să afle cum este viața celor mai puțin norocoși, care nu își pot permite propria tehnologie.

Așa că jurnalista, din Lancashire, a decis să se abțină pentru weekend, lăsându-și telefonul închis de vineri până luni – dar a rămas cu un GoPro, pe care l-a folosit pentru a-și documenta călătoria. În cele din urmă, ea a finalizat provocarea, dar la finalul acesteia era o femeie schimbată, cu un nou respect pentru cei care nu-și trăiesc viața în funcție de telefon, deoarece a recunoscut că a fost unul dintre cele mai „grele” lucruri pe care le-a făcut vreodată.

Emmie a spus: „A fost extrem de izolant – sunt atât de obișnuită să am telefonul lângă mine și să pot contacta cu ușurință persoanele din viața mea. Primele câteva ore au fost ciudate, mă tot duceam în buzunar și îl găseam gol – e ca și cum corpul meu ar fi fost programat să caute telefonul. Când am ieșit afară, era aproape ca și cum aș fi fost abandonată, fiind nevoită să mă bazez pe alții pentru lucruri precum indicații sau pentru a căuta lucruri online. În a doua zi, mă simțeam foarte deprimată, nu puteam să mă țin la curent cu știrile, să mă întâlnesc cu prietenii sau să-i trimit mesaje iubitului meu. Dar, pe de altă parte, îmi amintesc că stăteam acolo și tot ce voiam să fac era să fac o fotografie pentru a împărtăși experiența cu un prieten, dar nu am putut. De asemenea, aveam doar 60 de cenți în numerar, așa că, atunci când mătușa mea nu a răspuns, nu am avut cum să dau de ea și a trebuit să mă duc acasă.”

Recomandări

CINE VA PRELUA ȘEFIA C.E.
NOU COD PENTRU SCHENGEN
NE LIPSEȘTE EDUCAȚIA FINANCIARĂ?
NE-A SALVAT VACCINUL?
CIOLACU: COALIȚIA NU SE RUPE
O ROMÂNCĂ ARBITREAZĂ LA UEFA

În videoclip, Emmie a reflectat asupra impactului emoțional pe care îl are faptul de a nu putea să se conecteze cu lumea exterioară, realizând ce provocare trebuie să fie pentru cei care nu își permit telefoane.

Ea a spus: „Înainte de această experiență, am presupus întotdeauna că majoritatea oamenilor au un telefon. Deși știu că nu este așa, îmi este greu să înțeleg acest lucru. Am făcut asta doar două zile, pentru unii oameni, asta e viața de zi cu zi. Este dureros să te gândești că oamenii nu au acces la ceva atât de esențial în ziua de azi.”

Recent, Tesco Mobile s-a angajat să ajute 50.000 de persoane care se confruntă cu dificultăți financiare până în 2025, prin intermediul băncii de date Little Helps Databank, un program de distribuire a cartelelor SIM către băncile de alimente, care vor fi donate celor aflați în nevoie.

„Tehnologia ne permite mai mult ca oricând să ne ajutăm să ne gestionăm viața”, a declarat Claire Pickthall, CEO al Tesco Mobile.

„Sunt foarte mândră de munca pe care o depunem în cadrul noului nostru parteneriat cu Trussell Trust și prin lansarea băncii noastre de date Little Helps Databank pe această temă vitală, pentru a ajuta la conectarea persoanelor care se confruntă cu dificultăți financiare, asigurându-ne că pot avea acces la servicii esențiale și că pot intra în contact cu alții. Criza costului vieții ne afectează pe toți, dar pentru persoanele cu cele mai mici venituri este pur și simplu imposibil”, a declarat Emmie Revie, CEO al Trussell Trust.

Pe măsură ce prețul produselor de primă necesitate continuă să crească vertiginos, familiile care nu au suficienți bani pentru produsele de bază ale vieții sunt din ce în ce mai mult prinse între a se hrăni, a se încălzi sau a se menține online.