Până la 2 ani, copiii nu ar trebui să consume deloc zahăr procesat. Recomandarea nutriționistului

  • Tentațiile dulci apar la tot pasul
  • Nutriționistul recomandă ca, până la 2 ani, copiii să nu consume deloc zahăr procesat

A venit căldura și ieși cât de des poți în parc, la plimbare cu copilul. Așa că știi că tentațiile dulci apar la tot pasul. Dar înghețata, vata de zahăr sau prăjiturile sunt departe de a fi mâncare sănătoasă.

Cristina Turdășan are o fetiță de 6 ani. Îi face pe plac, dar încearcă să păstreze o limită. Fructele nu au mereu același succes. Deși le mănâncă, Rebeca are alte preferințe. Ca orice copil.

„Îmi place înghețata, ciocolata, sugusul și tic-tacul și îmi plac și bomboanele pe băț. Mama nu mă lasă să mănânc în living. Doar mere mă lasă să mănânc în living. Dar tata mă lasă să mănânc dulciuri în living“, spune Rebeca Turdășan.

Pentru Cristina, situația e delicată. Ar vrea să îi dea fetiței tot ce vrea, însă știe că nu e bine. Așa că îi face des dulciuri de casă, cu mai puțin zahăr și stabilește reguli clare, înainte de o ieșire în oraș.

„Avem voie să mâncăm înghețată sau poate o prăjitură, doar după ce am mâncat prânzul. Dacă se întâmplă să ieșim cu prieteni sau cu verișori, cu prietenii din anturajul ei, atunci este mai dificil. Unii părinți sunt mai permisivi în aceste situații, eu nu sunt permisivă și apare acest conflict între generații și mănâncă acel dulce în plus, pe care eu nu l-am acceptat inițial, când am plecat de acasă“, spune Cristina Turdășan, părinte.

Până la 2 ani, copiii nu ar trebui să consume deloc zahăr procesat

Astfel de concesii sunt permise, spun nutriționiștii, atât timp cât nu sunt prea dese. Violeta Bun spune că, până la doi ani, copiii nu ar trebui să consume deloc zahăr procesat. Apoi, doza poate crește, odată cu vârsta. Dar și așa, fructele sunt cea mai bună sursă de zaharuri.

„Între 4 și 7 ani, recomandarea este de 19 grame de zahăr pe zi, sau echivalentul a 5 lingurițe de zahăr pe zi, zahăr sănătos, să fie ideal. Între vârsta de 7 și 10 ani, 24 de grame pe zi, sau echivalentul a 6 lingurițe, iar peste vârsta de 11 ani, recomandarea este de 30 de grame pe zi, echivalentul a 7 lingurițe“, recomandă Violeta Bun, nutriționist.