- Vânzările online vor crește de la 13,9% la 22,4 până în 2023
- Clienții preferă să cumpere din magazine fizice hainele și încăltămintea
- Deși românii sunt preocupați de sănătate, doresc să facă cumpărături fizice
Vânzările online au crescut în această perioadă și sunt așteptate noi creșteri pe viitor. Însă, magazinul fizic va fi în continuare atractiv pentru multe persoane, o arată un studiu Price – Waterhouse – Coopers.
„Prefer să vin în magazinele fizice să le probez. De când a început pandemia merg mai rar în magazinele fizice și am preferat să comand online. Mall-urile acum sunt foarte aglomerate și multe magazine au fost închise.”, a precizat Tudor Enica, clinet.
Emma spune că nu mai evită vizitarea magazinelor, așa cum se întâmpla anul trecut, la începutul pandemiei.
„În mare parte îmi place să merg și în magazinele fizice pentru că văd produsul. Mă atrage mult mai mult pe moment, decât dacă aș vedea ceva online. Vezi produsul, îți alegi mărimea, dacă nu îți vine îți iei o mărime mai mare, mai mică, depinde.”, a spus Emma Maria, clientă.
Pentru Răzvan este foarte important să vadă produsele de îmbrăcăminte și încălțăminte în momentul achiziționării.
„De când a început pandemia nu prea mai merg în magazinele fizice foarte mult, dar prefer să fac asta. Este foarte important pentru mine să pot vedea calitatea produsului și mărimea acestuia.”, a precizat acesta.
„Criza sanitară a accelerat anumite comportamente ale consumatorilor prezente și înaintea pandemiei, precum cumpărăturile online sau achiziția de alimente sănătoase. Această evoluție a scos însă la iveală anumite slăbiciuni în activitatea retailerilor, care vor avea nevoie de o schimbare a paradigmei în care au funcționat până acum”, a declarat Mihai Anița, Partener, Lider Retail and Consumer PwC România.