Stereotipurile rasiale vor fi eliminate de companii din logourile produselor lor

  • Companiile vor să elimine stereotipurile rasiale din logourile lor.
  • Compania Mars, proprietara mărcii de orez Uncle Ben, intenționează să schimbe identitatea mărcii.
  • Acesta este cel mai recent demers de acest tip al producătorilor de alimente care intenționează să își revizuiască logo-urile și ambalajele criticate pentru perpetuarea stereotipurilor rasiale.

Mars spune că „acum este momentul potrivit pentru ca marca Uncle Ben să evolueze, inclusiv identitatea sa vizuală, lucru pe care îl vom face. Încă nu știm care vor fi schimbările exacte și calendarul, dar evaluăm toate posibilitățile” .

Și Quaker Oats a anunțat că retrage marca și sigla Aunt Jemima, veche de 130 de ani. „Trebuie să aruncăm o privire asupra portofoliului nostru de mărci și să ne asigurăm că acesta reflectă valorile noastre și satisface așteptările consumatorilor noștri”, a spus compania deținută de Pepsi.

Aunt Jemima syrup bottle in Canada
Sursă foto: Getty Images/BBC

Și Conagra, care face siropul Mrs. Butterworth, a spus că va revizui complet marca și ambalajele.: „Ambalajele noastre pot fi interpretate într-un mod care nu e în concordanță cu valorile noastre”.

Conform site-ului Uncle Ben, numele a fost folosit pentru prima dată în 1946, cu referire la un fermier de culoare care excela în cultivarea orezului. Imaginea bărbatului din logo este un „iubit chef și chelner din Chicago, pe nume Frank Brown”. Cu toate acestea, imaginile prezintă un servitor și folosește un titlu care reflectă modul în care albii din sudul SUA au folosit cândva apelativele „unchiul“ și „mătușa“ pentru negrii în vârstă, deoarece refuzat să le spună „domnul“ și „doamna”.