- Anvelopele uzate sunt mai periculoase decât condusul sub influența alcoolului.
- Un nou raport științific realizat de Universitatea Cardiff din Marea Britanie arată că anvelopele uzate măresc distanțele de oprire de șapte ori mai mult decât alcoolul.
- Aproximativ 35% din accidentele auto mortale sunt cauzate de conducerea sub influența alcoolului, deoarece alcoolul mărește timpul de reacție al șoferului la ceea ce se află în fața sa.
Anvelopele uzate sunt mai periculoase decât condusul sub influența alcoolului. Este cunoscut faptul că șofatul sub influența alcoolului mărește distanțele de oprire ale șoferilor, deoarece crește timpul de reacție. Un nou raport științific realizat de Universitatea Cardiff din Marea Britanie arată că anvelopele uzate măresc distanțele de oprire de șapte ori mai mult decât alcoolul, avertizează un nou studiu citat de Daily Mail.
Acest lucru ar trebui să aprindă o lumină roșie de avertizare în capetele a mii de șoferi care se pregătesc să plece la drum în timpul actualului sezon de sărbători. Constatările au dus la solicitarea de a se mări suprafața de rulare minimă legală a anvelopelor din Marea Britanie, de 1,6 mm, pentru a preveni accidentele rutiere.
Aproximativ 35% din accidentele auto mortale sunt cauzate de conducerea sub influența alcoolului, deoarece alcoolul mărește timpul de reacție al șoferului la ceea ce se află în fața sa și, prin urmare, mărește distanțele de oprire.
Studiul a constatat că, consumul de alcool crește timpul mediu de reacție al șoferilor la frânare cu 18%, adică 120 de milisecunde. Aceasta înseamnă că, la 110 kilometri pe oră, distanțele de oprire vor crește cu aproape 4 metri.
Cu toate acestea, concluziile șocante arată că anvelopele cu o suprafață de rulare de 1,6 mm au o aderență cu 36% mai mică decât anvelopele în stare bună, crescând distanțele de oprire cu până la 27 de metri. În timp ce limita legală pentru banda de rulare a anvelopelor în Marea Britanie este de 1,6 mm, anvelopele în stare „bună” au o suprafață de rulare de cel puțin 4 mm.
Profesorul Peter Wells, care a efectuat cercetarea la Universitatea din Cardiff, a declarat: „Când am început studiul, nu știam care dintre cei doi factori – alcoolul sau anvelopele uzate – ar avea cel mai mare impact asupra distanțelor de oprire, deoarece datele nu fuseseră niciodată comparate înainte. Dovada că anvelopele uzate măresc distanțele de oprire de șapte ori mai mult decât alcoolul este o descoperire importantă, a spus el, adăugând: „Studiul evidențiază, de asemenea, cât de periculoase sunt anvelopele presupus legale atunci când vine vorba de nivelurile de aderență. În opinia mea, limita legală actuală este prea mică.”