• Cei care merg pe jos au un risc cu 11% mai mic de a fi spitalizați.
  • Dacă ești activ ai cu 7% mai mic riscul de a suferi de probleme de sănătate mintală.
  • Sibiul conduce topul privind percepția locuitorilor cu privire la infrastructura velo.

Mersul pe bicicletă sau pe jos în drum spre muncă reduce riscul de îmbolnăvire și de sănătate mintală precară.

Un studiu important, desfășurat timp de mai bine de 20 de ani, arată că cicliștii au un risc de deces redus la jumătate față de persoanele care fac naveta în mod inactiv.

Cât de sănătos este să mergi cu bicicleta la serviciu?

Rezultatele au arătat că navetiștii inactivi, adică cei care folosesc mijloacele de transport, prezintă un risc mai mare de deces, de boli și de probleme de sănătate mentală, în comparație cu cei care merg pe jos sau cu bicicleta. Dintre ei, cicliștii au beneficiat cel mai mult, având un risc cu 47% mai mic de deces, comparativ cu cei care folosesc mijloacile de transport. 

Recomandări

SUA AJUTĂ ISRAELUL
ORBAN VS. LEYEN
STARSHIP FLIGHT 5 MISSION
CE E ÎN TREND?
CINE TE ÎNVAȚĂ SĂ ASCULȚI?
CEI 2 S: SEX&SPORT

De asemenea, riscul de deces cauzat de cancer era cu 51% mai mic pentru cicliști și că au fost cu 10% mai puțin predispuși la a fi internați în spital, cu 20% mai puțin predispuși să primească medicamente pentru probleme de sănătate mentală și, bineînțeles, aveau un risc mai scăzut în a suferi boli de inimă.

De cealaltă parte, cei care mergeau pe jos au avut și ei un risc mai mic de a fi spitalizați, tot cu 10% pentru a primi medicamente pentru tratarea bolilor de inimă și cu 7% mai mic pentru a primi prescriptii pentru problemele de sănătate mentală. Deci este extrem de important să mergem pe jos, dar și mai important este să mergem cu bicicleta.

Are România infrastructura necesară pentru a lăsa mașina acasă?

Aici, România are o problemă extrem de importantă pentru că sunt foarte puține piste de bicicliști pe care să le folosești astfel încât să fii safe din acest punct de vedere.

Sibiu este orașul unde percepția locuitorilor în ceea ce privește infrastructura Velo este cea mai mare, are din 100 de puncte, are aproape 70 de puncte. Se investește masiv în infrastructura Velo aici în Sibiu, dar și în Arad, în Oradea, Miercurea Ciuc și Reșita. Sunt orașe care au peste 60 de puncte din 100 în ceea ce privește dezvoltarea infrastructurii pentru bicicliști. 

De cealaltă parte, este Bucureștiul care se clasează pe un loc extrem de scăzut, este undeva la marginea clasamentului. Tot în Sibiu găsim două cartiere pe primele locuri în top cu aproape 90 de puncte din 100.

Citește și