- Cercetătorii spun că studiul arată că este nevoie de investiții în opțiunile de transport pe distanțe medii și lungi.
- Sindicatele au avertizat că vor urma și mai multe perturbări dacă nu vor ajunge la o înțelegere cu operatorii feroviari.
- Cercetarea vine, de asemenea, în timpul unei perioade fără precedent de greve în rețeaua feroviară din Marea Britanie.
Oamenii care călătoresc mai mult în afara zonei lor locale se simt mai sănătoși decât cei care rămân mai aproape de casă, potrivit unui studiu. Atât frecvența, cât și distanța călătoriilor în afara casei contribuie la o mai bună stare de bine deoarece ambele contribuie la creșterea interacțiunilor sociale. Cercetarea realizată de University College London (UCL) s-a concentrat asupra nordului Angliei, unde locuitorii se confruntă atât cu rezultate mai proaste în materie de sănătate, cât și cu o accesibilitate mai slabă la transport decât în restul țării.
Cercetătorii spun că studiul arată că este nevoie de investiții în opțiunile de transport pe distanțe medii și lungi, cum ar fi drumuri mai bine deservite și acces la trenuri și autobuze, în zonele cele mai puțin deservite.
Studiul vine în contextul în care există îndoieli cu privire la angajamentul guvernului față de HS2, cea de-a doua fază a proiectului fiind învăluită în confuzie de când a fost abandonată de Boris Johnson, pentru ca apoi să fie reluată de succesoarea sa, Liz Truss.
Secretarul pentru transporturi, Mark Harper, nu a reușit să se angajeze în totalitate la planul de construire a proiectului feroviar de mare viteză. Prima fază va fi inaugurată între 2029 și 2033 și va merge de la Londra la Birmingham pe o distanță de 134 de mile, dar faza a doua – care va lega Birmingham de Manchester via Crewe, continuând inițial până la Leeds – este în aer. În cadrul studiului, susținut de Transport for the North și publicat în Transport & Health, au fost intervievați peste 3.000 de locuitori și s-a constatat cea mai puternică legătură între constrângerile legate de călătorie și sănătate în rândul persoanelor de peste 55 de ani.
Persoanele din această categorie de vârstă sunt mai predispuse să sufere și de mobilitate limitată și de singurătate, ceea ce exacerbează impactul legăturilor de transport deficitare.
Autorul principal al studiului, Dr. Paulo Anciaes, a explicat: „În nordul Angliei, zonele rurale și suburbane cu opțiuni de acces limitate sunt mai susceptibile de a suferi pierderi de populație, deoarece tinerii se mută în orașe în căutarea unui loc de muncă și a unor opțiuni bune de călătorie. Între timp, generațiile mai în vârstă sunt lăsate în urmă în aceste zone cu opțiuni de transport limitate. Gama de locuri pe care le pot vizita este redusă, ceea ce duce la o participare socială mai redusă și la niveluri mai scăzute de sănătate generală.”
Cercetarea vine, de asemenea, în timpul unei perioade fără precedent de greve în rețeaua feroviară din Marea Britanie, o mare parte a țării rămânând fără niciun fel de servicii în această săptămână.
Sindicatele au avertizat că vor urma și mai multe perturbări dacă nu vor ajunge la o înțelegere cu operatorii feroviari.
Iarna de acțiuni sindicale urmează unei veri în care un operator feroviar important și-a redus orarul interurban și a suspendat operațiunile cu bilete, ceea ce, potrivit laburiștilor, a lăsat orașe precum Manchester și Liverpool „izolate” de Londra.