- Pesimismul pare să fie legat de depresie și de renunțarea mai ușoară.
- Abilitățile cognitive ale unui tânăr de 26 de ani au fost măsurate prin intermediul a șapte unități, în timp ce abilitățile cognitive ale omuluide 46 de ani au fost măsurate cu o singură unitate.
- Optimismul poate crește motivația de a petrece mai mult timp în situații provocatoare pe termen lung și poate contribui la consolidarea abilităților de raționament.
Cercetătorii au fost interesați să investigheze asocierile dintre optimismul și pesimismul dispozițional și abilitățile cognitive la vârsta adultă. Ei au descoperit că adulții tineri cu un optimism dispozițional mai mare și un pesimism mai scăzut aveau abilități de raționament mai mari, iar un pesimism mai mare era legat de scoruri mai mici la testele de memorie pentru adulții de vârstă mijlocie.
Cercetările anterioare arată că optimismul este legat de rezultatele pozitive în materie de sănătate și bunăstare, în timp ce pesimismul este asociat cu riscurile legate de sănătate și cu comportamentele dezadaptative. Conform teoriilor investiției intelectuale, se sugerează că trăsăturile de personalitate pot afecta abilitățile de cunoaștere.
De exemplu, bucuria promovează creativitatea, iar emotivitatea negativă activează repertoriul de gândire-acțiune al oamenilor pentru a-i pregăti pentru decizii rapide în situații amenințătoare. Persoanele cu viziuni optimiste au tendința de a acorda atenție informațiilor pozitive și cred că sunt capabile să își influențeze viața. Pe de altă parte, pesimiștii tind să creadă că evenimentele din viață sunt cauzate de forțe externe și că propria lor influență este inferioară.
Cercetătorii Jutta Karhu și colegii săi au fost interesați să investigheze măsura în care optimismul și pesimismul sunt asociate cu abilitățile cognitive. Acești cercetători au examinat date de la 383 de participanți care aveau 26 de ani și 5.042 de participanți care aveau 46 de ani. Nu au fost incluse persoanele care s-au născut prematur, care aveau boli medicale grave sau care aveau o dizabilitate intelectuală.
Optimismul și pesimismul dispozițional au fost măsurate prin intermediul Testului de orientare în viață al lui Carver-Revizuit. Capacitățile cognitive au fost măsurate prin intermediul secțiunii de raționament matricial a Scalei de inteligență pentru adulți Wechsler (WAIS-III) și a componentei de vocabular a WAIS-III. Alte abilități cognitive au fost măsurate prin intermediul Testului de fluență semantică, Testul Grooved Pegboard, Testul Stroop, Testul Semnalului de oprire modificat și Testul de învățare a asociaților perechi.
Optimismul dispozițional mai mare este asociat cu un pesimism dispozițional mai mic
Rezultatele acestui studiu au constatat că un optimism dispozițional mai mare a fost asociat cu un pesimism dispozițional mai mic, cu o depresie mai mică în rândul tinerilor de 26 de ani, cu un nivel de educație mai ridicat și cu scoruri mai mari la raționamentul matricial. Acest studiu a constatat, de asemenea, că un pesimism dispozițional mai ridicat s-a corelat cu niveluri de educație mai scăzute, depresie mai mare și scoruri mai mici la raționamentul matricial, vocabular și abilități motorii. Rezultate similare au fost găsite în rândul persoanelor de 46 de ani studiate.
În rândul tinerilor de 26 de ani, relația dintre optimismul și pesimismul dispozițional a dispărut atunci când nivelul de educație al participanților a fost controlat. Un pesimism mai mare a fost asociat în mod semnificativ cu un raționament matricial mai scăzut în toate modelele (tipuri de analize). Un pesimism mai mare a fost asociat cu un vocabular mai scăzut, cu excepția cazului în care nivelul de educație a fost controlat. În rândul persoanelor în vârstă de 46 de ani, un pesimism dispozițional mai mare a fost asociat cu scoruri mai mici la testele de memorie și nu a existat nicio asociere între optimismul dispozițional și scorurile de memorie.